معایب کباب پز گازی

بررسی معایب کباب پز گازی

آیا با معایب کباب پز گازی آشنا هستید؟ کباب پزهای گازی یکی از انواع کباب پز می باشد که به دلیل سهولت در کاربری، از طرفداران زیادی برخوردار است. اما بسیاری از مشتریان ترجیح می دهند خرید باربیکیو گازی ذغالی را انجام دهند. زیرا این دستگاه ها دوکاره هستند و در هزینه ها صرفه جویی خواهد شد. در این مطلب قصد داریم به بررسی مزایا و معایب کباب پز گازی بپردازیم.

معایب کباب پز گازی

معایب کباب پز گازی

مضرات کباب پز گازی چیست ؟ همان طور که از نام کباب پزهای گازی پیداست با انرژی گاز کار می کنند و برای روشن کردن آن ها باید گاز شهری یا کپسول گاز مایع در اختیار داشته باشیم. به همین دلیل حمل آن ها در مسافرت و پیک نیک ها مقداری دشوار است. مگر آنکه خرید باربیکیو گازی و ذغالی را انجام دهید تا هر زمان که به گاز دسترسی نداشتید بتوانید از ذغال برای روشن کردن آن استفاده کنید. بسیاری از ما طعم غذایی که با ذغال طبخ می شود را بیشتر می پسندیم. به همین دلیل با خرید باربیکیو دوکاره، علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها، انتخاب های بیشتری خواهیم داشت. در ادامه به بررسی مشکلات کباب پز گازی خواهیم پرداخت اما پس از آن اشاره ای مختصر به مزایای آن نیز می کنیم.

زود کثیف شدن

یکی از معایب کباب پز گازی که زود کثیف می شود و تمیز کردن آن مقداری دشوار است. اگر مطالب قبلی وب سایت ما را مطالعه کرده باشید به خوبی می دانید که طبخ غذا بر روی کباب پز گازی باعث می شود تا چربی و آب گوشت از بین برود و بر روی شعله های آتش بریزد. این امر سبب می شود تا کباب پز، شعله ها و بدنه آن سریع تر کثیف شود و نیاز به تمیز کردن داشته باشد. روش های مختلفی برای تمیز کردن شعله ها و سرشعله های گاز وجود دارد که می توان به استفاده از دستمال پارچه ای، برس تمیز، شوینده های ملایم و … اشاره کرد.

خشک شدن غذا

اغلب افراد تمایل دارند غذایی کاملا پخته اما آبدار را میل کنند. یکی از مضرات کباب روی گاز این است که آب میان بافتی گوشت و انواع کباب را کاملا از بین می برد و غذا را خشک می کند. به همین دلیل افراد تمایل بیشتری به استفاده از کباب پزهای ذغالی دارند. این موضوع در خصوص کباب پز برقی نیز صدق می کند و نمی توان انتظار طعمی دلچسب از غذا داشت. حرارتی که توسط کباب پز گازی ساطع می شود از نوع حرارت مستقیم است که مدت زمان طبخ را کاهش می دهد و تلاش دارد تا غذا در کوتاه ترین زمان ممکن حاضر شود.

مصرف انرژی گاز

کباب پزهای گازی از گاز شهری استفاده می کنند. این امر می تواند هزینه هایی را برای شما در برداشته باشد. استفاده از کباب پزهای برقی نیز شامل این موضوع می شوند و با مصرف انرژی برق، هزینه شما را افزایش می دهند. به همین علت افراد ترجیح می دهند از ذغال و سایر سوخت ها برای طبخ غذا استفاده کنند. توصیه می کنیم در هنگام خرید کباب پز گازی، به برند آن توجه داشته باشید. برندی که انتخاب می کنید باید معتبر و دارای استانداردهای لازم باشد.
تجهیزاتی که در ساخت کباب پز گازی بکار می رود تاثیر مستقیمی در میزان مصرف انرژی دارد. برند یوزتک استیل یکی از برندهای معتبر و فعال در این زمینه تلاش دارد تا با بهره گیری از آخرین تکنولوژی های روز دنیا و استفاده از تجربه و مهارت متخصصین توانسته محصولاتی را تولید کند که مطابق با نیاز مصرف کنندگان می باشد. برای دیدن نمونه کارهای این برند، می توانید به بخش نمونه کارها در همین وب سایت مراجعه کنید.

مزایای کباب پز گازی

سرعت در پخت غذا

سرعت در پخت غذا توسط کباب پز گازی می تواند به عنوان یک ایراد یا حسن به شمار رود. از آنجایی که غذا نباید در حین پخت آب میان بافتی خود را از دست دهد می توان گفت که سرعت بالا در پخت جزو معایب آن محسوب می شود. اما اگر می خواهید یک غذا را در سریع ترین زمان ممکن آماده کنید سرعت در طبخ به عنوان یک مزیت و حسن به شمار می رود. برای آماده سازی کباب پز نیازی نیست مدت زمان زیادی را برای گرم شدن آن صرف کنید. بلکه به محض روشن شدن می توانید غذا را بر روی آن قرار دهید.

سهولت در تمیز کردن و نظافت

همان طور که اشاره شد یکی از معایب کباب پز گازی این است که به سرعت کثیف می شوند. اما سهولت در تمیز کردن و پاکسازی آن از چربی، به عنوان یک مزیت به شمار می رود. تنها کافی است آن بخشی که کباب بر روی آن قرار می گیرد را جدا کنید و به راحتی بشوئید. توجه داشته باشید که در تمام کباب پزهای گازی، یک سینی در زیر شعله ها قرار گرفته و چربی گوشت در حین طبخ بر روی آن می ریزد. این سینی باید به طور مداوم شسته شود تا از تجمع چربی بر روی آن جلوگیری شود. اگر نسبت به تمیز کردن سینی، شعله ها و سرشعله ها بی توجه باشید در هنگام طبخ بعدی، شاهد تولید دود زیاد و بوی ناخوشایند خواهید بود.

خرید انواع باربیکیو گازی با قیمت عالی

تنظیم حرارت

اگر تاکنون با کباب پزهای ذغالی کار کرده باشید به خوبی می دانید که حرارت آن ها قابل تنظیم نیست. مگر آنکه حجم ذغال ها را تغییر دهید. اما در کباب پزهای گازی می توان به راحتی توسط یک شیر، حرارت را کم یا زیاد کرد. برخی از مواد غذایی باید با حرارت کم و برخی دیگر با حرارت زیاد طبخ شوند. کباب پزهای گازی می توانند به شکل باربیکیو آیلند نیز ساخته شوند و از تمام مزایای آن برخوردار باشند.

برای مشاهده قیمت های انواع باربیکیو میتوانید کاتالوگ زیر را دانلود کنید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *