مزایای باربیکیو سنگی

در این مطلب قصد داریم علاوه بر بررسی مزایای باربیکیو سنگی به ارزیابی جوانب مختلف آن نیز بپردازیم. یکی از محبوب ترین دستگاه های پخت غذا باربیکیو سنگی می باشد. در واقع سنگ یکی از متریال ایده آل و جذاب برای ساخت این دستگاه است. سایر متریال از جمله آجر، سیمان و .. نیز برای ساخت باربیکیو بکار می رود. برای اطلاع از مزایای باربیکیو سنگی تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

خرید انواع باربیکیو با قیمت عالی

باربیکیو سنگی

از مهم ترین ویژگی ها و مزایای باربیکیو سنگی، می توان به استحکام و زیبایی بی نظیر آن اشاره کرد. باربیکیوهای سنگی می توانند از متریال طبیعی یا مصنوعی ساخته شوند که هر کدام از آن ها دارای ویژگی های منحصر به فرد خود می باشند. به طور مثال ساخت باربیکیو با سنگ مصنوعی استحکام کار را افزایش می دهد. زیرا سنگ های مصنوعی به نحوی تولید می شوند که در برابر عوامل محیطی از جمله سرما و گرما دچار انقباض و انبساط نمی شوند. اما سنگ های طبیعی ممکن است در طول زمان دچار مشکلات عدیده ای شوند. باربیکیوهایی که با سنگ طبیعی ساخته می شوند و از فنس های فلزی برای نگهداری این سنگ ها استفاده می شود به نام باربیکیو گابیونی نیز شناخته می شوند که از نظر زیبایی، جلوه ای بسیار عالی دارد.
باربیکیوها گزینه مناسبی برای احداث در محوطه ویلا، روف گاردن، تراس، بالکن، حیاط و … هستند. فارغ از متریالی که برای تولید آن ها استفاده می شود می توان به نوع سوخت آن ها نیز اشاره کرد. باربیکیو گازی و ذغالی محبوبیت زیادی دارد. زیرا دوکاره است و افراد می توانند بنا بر نیاز خود از سوخت های مختلف برای طبخ غذا استفاده کنند. کسانی که قصد خرید باربیکیو گازی ذغالی را دارند یا می خواهند با خرید باربیکیو آیلند یک آشپزخانه جمع و جور و مستقل برای خود ایجاد کنند می توانند به سراغ برندهای تولیدکننده از جمله یوزتک استیل بروند. این برند با بهره گیری از دانش متخصصین و استفاده از آخرین استانداردهای روز دنیا، طراحی های بی نظیری برای محصولات خود در نظر می گیرند.

مزایای باربیکیو سنگی

مزایای باربیکیو سنگی

پس از آنکه با باربیکیوی سنگی آشنا شدیم نوبت به این می رسد که شما را با مزایای این دستگاه آشنا کنیم. توجه داشته باشید که بهتر است قبل از خرید انواع باربیکیو، نیازسنجی کنید. به این معنا که ابتدا نیاز و شرایط خود را مدنظر قرار دهید و سپس دستگاه مورد نظر را سفارش دهید. به طور مثال اگر قصد دارید باربیکیو را برای مسافرت و پیک نیک خریداری کنید بهتر است نوع ذغالی آن را انتخاب کنید. باربیکیوهای ذغالی قابل حمل هستند و معمولا از وزن کمتری نسبت به باربیکیو گازی برخوردارند. اما اگر قصد دارید دستگاه را در یک مکان ثابت نگهداری کنید می توانید از نوع گازی یا برقی آن کمک بگیرید. فراموش نکنید که طبخ غذا با ذغال طعمی بی نظیر به آن می بخشد و می تواند به لذیذتر شدن آن کمک کند. نکته مهمی که باید در هنگام انتخاب باربیکیوی سنگی به آن توجه داشته باشید این است که کباب پزهای سنگی از نظر کیفیت و مقاومت در جایگاه بی نظیری قرار دارند. اما به شرط آنکه سنگ مناسبی را انتخاب کنید. سنگی که در ساخت باربیکیو بکار می رود باید از قابلیت حفظ گرما در خود برخوردار باشد تا کیفیت طبخ غذا را بهبود ببخشد.

برای شناخت بیشتر باربیکیو کلیک کنید

نصب و استفاده آسان

از مزایای باربیکیو سنگی سهولت در نصب و استفاده از آن است. این ویژگی در خصوص ساخت آن نیز صدق می کند. ساخت باربیکیوی سنگی پیچیده و چالش برانگیز نیست و افراد می توانند در خانه خود نیز اقدام به ساخت آن کنند. در مطالب گذشته راجع به ساخت برخی از مدل های باربیکیو در خانه اشاره کردیم. برای این کار به مهارت خاصی نیاز نمی باشد. اما اگر در زمینه نصب از مهارت کافی برخوردار نیستید می توانید از تکنسین های مربوطه بخواهید تا به محل شما مراجعه کنند. معمولا برندهای تولیدکننده، نصب دستگاه را به عنوان خدمات پس از فروش انجام می دهند و نیازی به نگرانی از این بابت نیست!

پخت یکنواخت و سریع

برخی از افراد تمایل زیادی به گریل کردن غذا دارند. معمولا این افراد دارای رژیم غذایی می باشند و باید مواد غذایی را بدون روغن مصرف کنند. از مزایای باربیکیو سنگی این است که گرما را به خوبی در خود حفظ می کند و استفاده از آن کاربرد زیادی برای شما دارد. گریل کردن غذا و طبخ انواع کباب بر روی این دستگاه بسیار سریع اتفاق می افتد و می توانید در مدت زمانی کوتاه، حجم بیشتری از غذا را آماده کنید.
مزایای باربیکیو سنگی

استفاده در تمام شرایط جوی

یکی از نگرانی هایی که در هنگام خرید یا استفاده از باربیکیوی سنگی وجود دارد این است که آیا دستگاه مورد نظر با شرایط اقلیمی منطقه سازگار است یا خیر؟ قطعا باربیکیوهای سنگی با تمام شرایط اقلیمی سازگار هستند و به شما کمک می کنند که هیچ محدودیتی در پخت غذا نداشته باشید.

سهولت در تمیز کردن

از مزایای باربیکیو سنگی سهولت در تمیز کردن و از بین بردن چربی هاست. لازم به ذکر است که احتمال چسبیدن مواد غذایی به سنگ بسیار کم است. اما اگر این اتفاق افتاد قطعا تمیز کردن آن با یک دستمال نمدار راحت است. اگر باربیکیو در فضای باز قرار دارد بهتر است قبل از استفاده، سطح سنگ را تمیز کنید تا خیال تان از بابت وجود هر نوع آلودگی راحت شود.

دوام و عمر طولانی

امروزه به دلیل گران بودن قیمت برخی از دستگاه ها از جمله باربیکیو، افراد به سراغ مدل هایی می روند که از طول عمر بالا برخوردار هستند. این موضوع می تواند در طول زمان مقرون به صرفه باشد. از مزایای باربیکیو سنگی این است که عمر زیادی دارد و به راحتی خراب نمی شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *