فواید باربیکیو گازی

آشنایی با فواید باربیکیو گازی

فواید باربیکیو گازی چیست؟ طبخ غذا بر روی باربیکیو گازی و ذغالی باعث ایجاد طعمی اصیل می شود. قطعا این طعم تکرار نشدنی است و هیچ کدام از کباب پزها قادر به ایجاد آن نیستند. توصیه می کنیم قبل از خرید باربیکیو گازی ذغالی ابتدا با مزایای آن آشنا شوید. در این مطلب به طور اختصاصی شما را با فواید باربیکیو گازی آشنا خواهیم کرد.

فواید باربیکیو گازی

آیا با فواید باربیکیو گازی آشنا هستید؟ در تمام کشورهای جهان از جمله ایران، هند، امریکا و … غذاهایی که به سبک باربیکیو طبخ می شوند از طرفداران بسیار زیادی برخوردار هستند. پخت انواع کباب، ماهی، سبزیجات و … بر روی شعله های آتش طعمی بسیار دوست داشتنی را ایجاد می کند که بسیار دلنشین و تکرار نشدنی است. دستگاه هایی که برای پخت غذا به این روش طراحی و تولید می شوند نیز باربیکیو نام دارند. اما امروزه باربیکیو کردن به معنای پخت گوشت و مواد غذایی با زمان و حرارت بیشتر است.

جالب است بدانید که باربیکیوها از نظر دسته بندی به باربیکیو ذغالی، باربیکیو گازی، باربیکیو برقی و … تقسیم بندی می شوند که شما می توانید آن ها را به صورت آیلند خریداری کنید. باربیکیو آیلند نوعی از باربیکیو می باشد که برای استفاده در فضای باز طراحی شده است. این دستگاه همانند یک آشپزخانه مستقل اما کوچک محسوب می شود که تمام نیاز آشپز را به ابزارها، وسایل و ادوات طبخ غذا تامین می کند.

متریال بکار رفته در تمام باربیکیوها از استیل یا آهن روکش دار می باشد. اگر می خواهید دستگاه ضد زنگ باشد و به دلیل حرارت زیاد تغییر حالت ندهد توصیه می کنیم نوع استیل آن را انتخاب کنید. علاوه بر آن از زیبایی و براقیت زیادی برخوردار می باشد. سوخت مورد نیاز برای روشن کردن باربیکیو گازی، گاز شهری است. اما می توانید از کپسول گاز مایع نیز بدین منظور استفاده کنید. کپسول گاز مایع نباید دچار فرسودگی، زنگ زدگی و نشتی باشد. در غیر این صورت احتمال بروز خطرات مختلف افزایش پیدا می کند. در ادامه به بررسی فواید باربیکیو گازی می پردازیم.

فواید باربیکیو گازی

قطع شدن خودکار

برخی از باربیکیوهای گازی دارای سیستم هوشمند هستند. به این معنا که اگر گاز قطع شود خاموش می شوند. این ویژگی باعث افزایش قیمت دستگاه می شود اما به طور کلی جزو گزینه های ایمنی محسوب می شود که باید در هنگام خرید به آن توجه داشته باشید.

طبخ کباب و گوشت به طور آبدار

بسیاری از دستگاه های طبخ غذا مانند کباب پزهای برقی دارای یک ایراد عمده هستند و آن هم این است که در هنگام پخت، آب میان بافتی گوشت و مواد غذایی را از بین می برد و در نهایت یک غذای خشک به شما تحویل می دهند. اما هنگامی که از باربیکیو گازی استفاده می کنید آب میان بافتی گوشت از بین نمی رود. افرادی که به غذاهای آبدار علاقه مند هستند می توانند این دستگاه را برای پخت انواع غذا انتخاب کنند.

خرید انواع باربیکیو با قیمت عالی

طعم لذیذ

قطعا طعمی که باربیکیو ذغالی ایجاد می کند قابل مقایسه با سایر دستگاه های گازی و برقی نیست. اما می توان گفت که باربیکیو گازی می تواند تا حدی جایگزین باربیکیو ذغالی شود. علاوه بر آن باربیکیوهای گازی راحت تر تمیز می شوند زیرا برای طبخ غذا نیازی به استفاده از ذغال نیست. توصیه می کنیم اگر از دستگاه های ذغالی استفاده می کنید بعد از اتمام طبخ غذا، خاکسترهای تولید شده توسط آن را از کف باربیکیو جدا کنید تا در پخت های بعدی دچار مشکل نشوید.

قابلیت تنظیم حرارت

یکی از مشکلاتی که در هنگام کار با باربیکیو ذغالی وجود دارد این است که  امکان تنظیم حرارت آن وجود ندارد. برای این کار باید میزان باد زدن را کم و زیاد کنید و یا از میزان کمتری ذغال برای کاهش حرارت استفاده کنید. اما در باربیکیو گازی این مشکل وجود ندارد. در این دستگاه شیر تعبیه شده که با چرخاندن آن می توانید میزان حرارت دلخواه خود را تنظیم کنید. همان طور که می دانید برای پخت انواع سبزیجات مانند قارچ، کلم و … باید از حرارت کم استفاده کنید تا سبزیجات دچار سوختگی نشوند. اما برای پخت انواع کباب، استیک و برگر می توانید از حرارت بالاتر نیز بهره مند شوید.

باربیکیو استاندارد مدل lx کابینت دار

سهولت در نظافت

یکی دیگر از فواید باربیکیو گازی این است که می توانید آن را به راحتی تمیز کنید. در هنگام پخت غذا، چربی و آب گوشت بر روی میله های دستگاه ریخته می شود. این موضوع باعث می شود که چربی ها بر روی یکدیگر جمع شوند و در پخت های بعدی شاهد تولید دود فراوان و بوی نامطبوع باشیم. به همین دلیل بهتر است بعد از هربار طبخ غذا، با استفاده از یک دستمال یا برس اقدام به تمیز کردن دستگاه کنید. اگر میزان چربی ها خیلی زیاد است می توانید باربیکیو را روشن کنید و درب آن را بگذارید. به مدت 10 الی 15 دقیقه  صبر کنید تا چربی ها مقداری آب شوند. سپس آن را تمیز کنید.

قابل استفاده در مکان های مختلف

از دیگر فواید باربیکیو گازی این است که در مکان های مختلف قابل استفاده می باشد و می توانید آن را در تراس، حیاط خلوت، بالکن، روف گاردن و … قرار دهید. همچنین هزینه نصب و راه اندازی آن بسیار آسان است. اگر بخواهیم قیمت باربیکیو گازی را با باربیکیو ذغالی مقایسه کنیم باید بگوییم که باربیکیو گازی به دلیل استفاده از تجهیزات بیشتر، از قیمت بالاتری برخوردار است. در حال حاضر برندهایی از جمله برند یوزتک استیل اقدام به طراحی و تولید مدل های مختلف باربیکیو کرده است.

برای مشاهده قیمت های انواع باربیکیو میتوانید کاتالوگ زیر را دانلود کنید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *