عوامل موثر بر قیمت انواع باربیکیو

عوامل موثر بر قیمت انواع باربیکیو

مهم ترین عوامل موثر بر قیمت انواع باربیکیو چیست ؟ باربیکیو یکی از دستگاه های طبخ غذا محسوب می شود که معمولا انواع کباب و گوشت را بر روی آن پخت می کنند. اما می توانید سایر مواد غذایی از جمله سبزیجات، قارچ و .. را نیز بر روی آن بپزید. باربیکیو گازی و ذغالی از طرفداران بیشتری نسبت به باربیکیو برقی برخوردار است و بسیاری از افراد ترجیح می دهند با خرید دستگاه دوکاره، از مزایای بیشتری بهره مند شوند. اما سوالی که در هنگام خرید باربیکیو گازی ذغالی با آن مواجه می شویم این است که  عوامل موثر بر قیمت انواع باربیکیو  چیست و چرا قیمت های متفاوتی دارد؟ برای دستیابی به پاسخ این سوال تا انتها با ما همراه باشید.

عوامل موثر بر قیمت انواع باربیکیو چیست ؟

آگاهی از عوامل موثر بر قیمت انواع باربیکیو می تواند به شما در یک انتخاب ایده آل کمک کند. روش های مختلفی برای طبخ غذا وجود دارد که باربیکیو کردن به عنوان پرطرفدارترین آن ها در جهان محسوب می شود. در باربیکیو کردن مواد غذایی شاهد ایجاد طعمی بی نظیر خواهیم بود. در حال حاضر اغلب باربیکیوها به شکل دوکاره یعنی گازی و ذغالی طراحی و تولید می شوند. دستگاه های ذغالی به راحتی قابل حمل می باشند و می توانید آن ها را در مسافرت ها، پیک نیک ها و … با خود همراه کنید. اما در طراحی باربیکیو گازی از تجهیزاتی مانند شیر، شعله، سرشعله و … استفاده شده است که قابل جابجایی نمی باشد و اگر بخواهید آن را حمل کنید باید از کپسول گاز مایع برای روشن کردن آن بهره بگیرید. در ادامه به سایر عوامل موثر بر قیمت انواع باربیکیو خواهیم پرداخت.

باربیکیو یک واژه انگلیسی می باشد که به معنای نوعی روش پخت است. با این روش مواد غذایی به طور مستقیم بر روی شعله آتش قرار می گیرند. در طبخ غذا با باربیکیو نیازی به استفاده از روغن نیست اما افراد می توانند برای ایجاد طعم بهتر از کره یا روغن بر روی انواع کباب یا گوشت استفاده کنند. در باربیکیوهای خارجی از صفحه گریل استفاده می شود و جایی برای قرار دادن سیخ ها تعبیه نشده است. زیرا استفاده از سیخ بیشتر در فرهنگ ایران وجود دارد. در باربیکیوهای ایرانی که توسط برندهای مختلف از جمله برند یوزتک استیل تولید می شود علاوه بر تعبیه مکانی برای قرار دادن سیخ ها، شاهد طراحی صفحه گریل نیز می باشیم. این ویژگی برای باربیکیو آیلند نیز وجود دارد.

عوامل موثر بر قیمت انواع باربیکیو

باربیکیو ویلایی

باربیکیو  باغی یا ویلایی یکی از گران قیمت ترین انواع باربیکیو می باشد. طراحی آن به نحوی است که دارای ارتفاع 120 الی 150 سانتی متر می باشد تا افراد در هنگام طبخ غذا، تسلط کافی بر روی آن داشته باشند. برخی از این دستگاه ها دارای سایه بان و برخی دیگر فاقد سایه بان هستند. اگر بخواهید برای باربیکیو سایه بان ایجاد کنید باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. وجود سایه بان مزایای زیادی دارد به طور مثال می توانید در تمام ساعات روز از دستگاه استفاده کنید بدون آنکه از نور خورشید آزار ببینید.

از دیگر مزایایی که سایه بان برای باربیکیو به همراه دارد این است که در هنگام وزش باد یا بارش باران، از خاموش شدن شعله جلوگیری می شود. اگر باربیکیو شما از نوع گازی است باید حتما به وسیله سایه بان از تابش مستقیم نور خورشید بر آن جلوگیری کنید. زیرا اشعه های خورشید باعث پوسیدگی تجهیزات آن خواهد شد. همچنین می تواند باعث انفجار کپسول گاز مایع شود. باربیکیو ویلایی در محوطه ویلا، حیاط و روف گاردن قرار داده می شود و از متریالی همچون آجر، سیمان، سنگ و … در ساخت آن استفاده می شود. از عوامل موثر بر قیمت انواع باربیکیو نوع متریال آن است. لازم به ذکر است که از ابعاد کوچک تر باربیکیو ویلایی می توان در فضای تراس و بالکن نیز استفاده کرد.

عوامل موثر بر قیمت انواع باربیکیو

تاثیر نوع سوخت بر قیمت باربیکیو

از دیگر عوامل موثر بر قیمت انواع باربیکیو، نوع سوخت آن می باشد. باربیکیوهای گازی، ذغالی و برقی کاربرد یکسانی دارند و هر سه آن ها می توانند غذا را کاملا طبخ کنند. اما اگر بخواهیم مزه غذا را بررسی کنیم باید امتیاز بیشتری به باربیکیو ذغالی دهیم. اما این موضوع به معنای گران تر بودن باربیکیو ذغالی نیست.

این دستگاه فاقد تجهیزات پیچیده می باشد و علی رغم محبوبیت بیشتر، دارای قیمت پایین تر می باشد.

باربیکیوهای گازی از گاز شهری یا کپسول گاز مایع برای روشن شدن استفاده می کنند. این دستگاه به دلیل ساختار پیچیده و استفاده از تجهیزات بیشتر، دارای قیمت بالاتری می باشد. بسیاری از مشتریان اقدام به خرید باربیکیو گازی و ذغالی می کنند که به شکل دوکاره طراحی شده اند. این دستگاه به شما اجازه می دهد تا آن را با دو نوع سوخت مورد استفاده قرار دهید.

باربیکیو برقی از دیگر انواع باربیکیو می باشد که قیمت بالاتری نسبت به دو نوع قبلی دارد. زیرا جزو دستگاه های الکتریکی محسوب می شود و از اجزای بیشتری در ساخت آن استفاده شده است. معمولا باربیکیو برقی در خانه های آپارتمانی مورد استفاده قرار می گیرد. زیرا دود و بوی زیادی در حین طبخ غذا ایجاد نمی کند. نوعی از باربیکیو برقی برای آپارتمان ها نیز طراحی شده که به شکل ایستاده می باشد.

در مطالب گذشته به بررسی ویژگی باربیکیو ایستاده اشاره کردیم. باربیکیو ایستاده در ابعاد مختلفی ساخته می شود که از سایز کوچک آن در خانه و از سایز بزرگ آن در رستوران ها، آشپزخانه های صنعتی و … استفاده می شود. سرعت پخت انواع کباب توسط این دستگاه بسیار زیاد است و این موضوع یک ویژگی عالی برای رستوران ها به شمار می رود. 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *