علت دود کردن باربیکیو

علت دود کردن باربیکیو چیست؟

در این مطلب قصد داریم به بررسی علت دود کردن باربیکیو بپردازیم. یکی از مشکلاتی که اغلب افراد در حین طبخ غذا با باربیکیو با آن مواجه می شوند دود کردن آن است. قطعا هیچ چیز به اندازه خوردن کباب در تفریح و فضای باز لذتبخش نیست. اما گاهی اوقات با بروز مشکلاتی مانند دود کردن کباب پز و باربیکیو، نمی توانیم غذایی دلچسب تهیه کنیم. برای اطلاع از علت دود کردن باربیکیو تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

علت دود کردن باربیکیو

علت دود کردن باربیکیو

آیا از علت دود کردن باربیکیو اطلاع دارید؟ بروز برخی از مشکلات مانند دود کردن باربیکیو گازی سبب می شود تا بسیاری از افراد استفاده از آن را کنار بگذارند و به خرید غذاهای آماده مانند انواع کباب و برگرها روی بیاورند. در صورتی که می توان به راحتی از بروز این مشکلات جلوگیری کرد و باربیکیو گازی و ذغالی را تا سال های طولانی به طور صحیح و سالم نگهداری کرد. اگر جزو افرادی هستید که به طور دائم از باربیکیو استفاده نمی کنید توصیه می کنیم آن را در مکانی مانند انبار نگهداری کنید اما یک روپوش مناسب بر روی آن قرار دهید تا از زنگ زدگی و جذب گرد و غبار دور بماند.

اگر در مناطق مرطوب و پر بارش زندگی می کنید به هیچ وجه بعد از خرید باربیکیو گازی ذغالی آن را طولانی مدت در فضای باز قرار ندهید. برخی از افراد تصور می کنند که خرید برندهای معتبر نشانه می تواند تضمین کننده دستگاه در شرایط مختلف آب و هوایی باشد. در حالی که اگر شما از برندهای بسیار مشهور مانند باربیکیو آیلند نیز استفاده می کنید باید نکات مهم در خصوص نگهداری از آن را بدانید تا از عمر دستگاه کاسته نشود.

عدم پاک کردن چربی ها بعد از طبخ غذا

پس از اینکه طبخ انواع غذا مانند کباب و برگر به پایان رسید باید صبر کنید تا کباب پز خنک شود. سپس با استفاده از برس سیمی مخصوص، اقدام به سابیدن و جدا کردن چربی ها از روی آن کنید. از پاکسازی کامل آن اطمینان حاصل کنید. اگر به طور طولانی مدت انواع مواد غذایی را بر روی باربیکیو طبخ کنید مقداری از آن بر روی دستگاه باقی می ماند که اگر آن ها را جدا نکنید با هر بار روشن کردن دستگاه ، شاهد تولید دود زیاد خواهید شد. مهم ترین علت دود کردن باربیکیو سهل انگاری افراد در این زمینه می باشد. در باربیکیوهای گازی اگر زدودن چربی ها انجام نشود به مرور زمان باعث انسداد نازل های آن خواهد شد.

چسبیدن غذا به باربیکیو

یکی دیگر از عواملی که باعث می شود تا در هنگام طبخ غذا، دود زیادی از باربیکیو تولید شود این است که افراد قبل از گرم شدن دستگاه، اقدام به قرار دادن غذا بر روی آن می کنند. در حالی که اگر چند دقیقه صبر کنید و بعد از گرم شدن باربیکیو، کباب را بر روی آن قرار دهید به آن نمی چسبد و دود تولید نمی شود. چسبیدن بخشی از غذا به باربیکیو علاوه بر تولید دود، طعم سوختگی را به آن منتقل می کند و ممکن است افراد بعد از خوردن آن احساس ناخوشایندی داشته باشند.

علت دود کردن باربیکیو

عدم اسپری کردن روغن

در این بخش قصد داریم به یک نکته در خصوص جلوگیری از زنگ زدگی و دود کردن باربیکیو اشاره کنیک. پس از آنکه تمام چربی ها و بقایای غذا را از روی دستگاه پاک کردید بهتر است که مقداری روغن آشپزی بر روی آن اسپری کنید و سپس با استفاده از یک روکش، از آن نگهداری کنید. انجام این کار باعث می شود تا فلزات موجود در باربیکیو از خطر اکسیداسیون در امان بمانند.

عدم جمع آوری ذغال های قدیمی

اگر از باربیکیو ذغالی استفاده می کنید پیشنهاد ما این است که بعد از هر بار طبخ، ذغال های مصرف شده را جمع آوری کنید. زیرا عدم انجام این کار می تواند به عنوان علت دود کردن باربیکیو در طبخ های بعدی شود و به مرور زمان باعث ساییدگی و فرسایش کف آن خواهد شد. اگر مطالب قبلی وب سایت ما را دنبال کرده باشید به خوبی می دانید که برای طبخ یکنواخت انواع کباب باید ذغال ها به طور یکدست در کف باربیکیو قرار دهید تا حرارت به طور کامل به غذا منتقل شود.

انسداد مشعل ها

اگر از باربیکیو گازی استفاده می کنید و در حین پخت غذا شاهد تولید دود فراوان از آن هستید توصیه می کنیم مشعل ها و نازل های آن را بررسی کنید. ممکن است به دلیل تجمع چربی، مقداری از آن مسدود شده باشد و توان کافی برای روشن شدن و ایجاد حرارت نداشته باشد. بهتر است قبل از روشن کردن باربیکیو این بخش را چک کنید. معمولا طبخ گوشت به دفعات زیاد باعث بروز این ایراد خواهد شد. زیرا چربی اضافه آن در حین طبخ، آب شده و بر روی مشعل ها ریخته می شود.

علت دود کردن باربیکیو

ایجاد مشکل در رگلاتور

از دیگر نکاتی که در خصوص علت دود کردن باربیکیو بیان می شود ایجاد مشکل در رگلاتور است. این ایراد با مشاهده شعله کم یا زردرنگ قابل تشخیص می باشد. اگر امکان تنظیم مجدد رگلاتورها وجود داشته باشد باید این کار را انجام دهید. در غیر این صورت می توانید این قطعه را تعویض کنید. برای تنظیم رگلاتور باید ابتدا قطعه مربوط به آن را بشناسید. قطعه تنظیم کننده به شکل دایره است که بر روی شیلنگ گاز قرار می گیرد که بعد از طولانی مدت چسبنده می شود و عملکرد سابق را ندارد و می تواند از آزاد شدن فشار گاز جلوگیری کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *