طریقه استفاده از کباب پز گازی

آشنایی با طریقه استفاده از کباب پز گازی

بهترین طرز استفاده از کباب پز گازی ایستاده چیست؟ کباب پزهای گازی بعد از کباب پزهای ذغالی جزو پرفروش ترین دستگاه ها در بازار می باشند که مزایای زیادی به همراه دارند. این دستگاه ها دود کمتری تولید می کنند و می توان آن ها را در محیط های آپارتمانی مانند بالکن و تراس نیز استفاده کرد. در این مطلب قصد داریم شما را با طریقه استفاده از کباب پز گازی آشنا کنیم.

انواع کباب‌پز بر اساس منبع سوخت

طریقه استفاده از کباب پز گازی

بسیاری از افراد با طریقه استفاده از کباب پز گازی آشنا هستند اما نکات مهم درباره آن را نمی دانند. کباب پزهای گازی که می توان آن ها را باربیکیو گازی نیز نامید از تجهیزات و امکانات بیشتری نسبت به کباب پزهای ذغالی برخوردار هستند. به همین دلیل قیمت بیشتری دارند. البته بخش عمده ای از مشتریان با خرید باربیکیو گازی ذغالی اقدام به تهیه یک دستگاه دوکاره می کنند تا در هزینه های خود نیز صرفه جویی کنند. اگر طریقه استفاده از کباب پز گازی چدنی را بدانید به خوبی متوجه می شوید که طبخ انواع کباب و مواد غذایی با آن آسان تر است و زمان کمتری از شما می گیرد.
همان طور که از نام این دستگاه پیداست منبع سوخت آن گاز شهری است. اما بسیاری از نمونه های تولید شده قابلیت استفاده از گاز کپسولی را نیز دارند. توصیه می کنیم از این دستگاه ها در مکان های ثابت استفاده کنید تا مجبور نشوید که کپسول گاز مایع را با خود حمل کنید. اگر دستگاه مورد نظر از نوع باربیکیو گازی و ذغالی می باشد بهتر است در هنگام مسافرت و گردش از ذغال برای روشن کردن آن کمک بگیرید تا از خطرات ناشی از حمل کپسول گاز در امان باشید.

خرید انواع کباب پز گازی با قیمت عالی

قابلیت های کباب پز گازی

هنگامی که کباب پز گازی را به گازی شهری یا کپسول متصل کردید با استفاده دکمه یا درجه ای که بر روی آن تعبیه شده دستگاه را روشن کنید. بعد از روشن شدن دستگاه، شاهد جریان پیدا کردن گاز در المنت های کباب پز هستیم. با کمک فندکی که بر روی کباب پز نصب شده است امکان روشن کردن آن وجود دارد. یکی از مزایای کباب پز گازی نسبت به کباب پز ذغالی این است که می توانید به راحتی حرارت آن را تنظیم کنید. از دیگر مزایای آن پخش شدن یکنواخت حرارت در زیر مواد غذایی می باشد که سبب پخت یکدست آن خواهد شد.
بسیاری از افراد به دلیل عدم مهارت در کنترل حرارت کباب پزهای ذغالی، به سراغ کباب پزهای گازی می روند. کنترل حرارت در کباب پز ذغالی بر اساس میزان ذغال انجام می شود. به این معنا که برای کاهش حرارت باید از میزان ذغال ها کاست و بالعکس ! همچنین گرمای تولید شده توسط ذغال یکدست نیست و نمی تواند پخت یکنواختی را برای انواع کباب و گوشت ایجاد کند.

طریقه استفاده از کباب پز گازی

نکات مهم در استفاده از کباب پز گازی

یکی از مهم ترین نکاتی که در طریقه استفاده از کباب پز گازی باید به آن توجه کنید این است که بعد از هر بار طبخ غذا، آن را تمیز کنید. حتما تا به حال برای شما پیش آمده که در حین طبخ غذا با دود زیاد و بوی نامطبوع غذا مواجه شده اید. این امر به دلیل چسبیدن مواد غذایی به میله ها و شعله های دستگاه وتمیز نکردن آن به واسطه شماست. شما باید بعد از هر بار اتمام پخت غذا، با استفاده از آب و صابون بخش های مختلف کباب پز شامل صفحه گریل، توری کباب پز و … را تمیز کنید. استفاده از برس برای تمیزی بیشتر توصیه می شود. بهترین زمان برای تمیز کردن کباب پز چند دقیقه بعد از خاموش کردن آن و از دست دادن حرارت اولیه می باشد.
برخی از افراد برای تمیز کردن کباب پز گازی از روش های سنتی استفاده می کنند. به طور مثال می توانید یک عدد پیاز را از وسط به دو نیم تقسیم کرده و بر روی توری ها و میله ها بکشید. پیاز از خاصیت ضدعفونی کننده برخوردار است و می تواند علاوه بر پاکسازی ذرات چربی، آلودگی ها را از میان بردارد. استفاده از مقداری جوش شیرین و آب نیز می تواند باعث تمیزی دستگاه شود. این دو ماده را با یکدیگر ترکیب کنید و منتظر بمانید تا کمی غلیظ شود. سپس مقداری از آن را بر روی قسمت های آلوده کباب پز بزنید و 20 دقیقه صبر کنید. بعد از گذشت زمان مورد نظر با اسکاچ و مواد شوینده آن را تمیز کنید.

کباب پز گازی

نکات ایمنی در نصب کباب پز گازی

پس از آنکه شما را با طریقه استفاده از کباب پز گازی و تنظیم شعله کباب پز گازی آشنا کردیم نوبت به این می رسد که به نکات ایمنی در هنگام نصب دستگاه اشاره کنیم. بسیاری از خریداران کباب پزهای گازی تمایل دارند آن را به عنوان باربیکیو آیلند مورد استفاده قرار دهند. باربیکیو آیلند نوعی کباب پز بزرگ و مستقل می باشد که از تمام امکانات یک آشپزخانه کوچک برخوردار است.
برای نصب کباب پز گازی باید یک مکان مناسب انتخاب کنید. مکان مورد نظر باید کاملا صاف و ثابت باشد. اگر می خواهید از شیلنگ برای نصب آن کمک بگیرید باید به سالم بودن شیلنگ توجه داشته باشید. طول آن نباید از 1.5 متر تجاوز کند. همچنین فاصله میان شیر گاز و کباب پز نباید بیشتر از 5 متر لوله مسی باشد. اگر قرار است این فاصله بیشتر باشد بهتر است از لوله فولادی کمک بگیرید.
اکیدا توصیه می کنیم بعد از نصب و راه اندازی کباب پز گازی آن را از نظر نشت گاز تست کنید. تست کردن نباید با کبریت انجام شود .بلکه بهترین شیوه استفاده از آب و صابون است. در نزدیکی کباب پز و تا شعاع 5 الی 10 متری از مواد اشتعال زا مانند حلال ها، رنگ ها و اسپری ها استفاده نکنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *