طریقه استفاده از باربیکیو گازی

طریقه استفاده از باربیکیو گازی

آیا با طریقه استفاده از باربیکیو گازی آشنا هستید؟ باربیکیو به عنوان یکی از قدیمی ترین روش های پخت غذا در جهان محسوب می شود که برای نخستین بار در کشور هند مورد استفاده قرار گرفت. در حال حاضر از انواع باربیکیو گازی و ذغالی برای پخت و پز استفاده می شود. اگر با طریقه استفاده از باربیکیو گازی آشنا نیستید تا انتها با ما همراه باشید تا علاوه بر ارائه روش پخت، به بررسی نکاتی در این خصوص بپردازیم.

نحوه استفاده باربیکیو گازی

باربیکیو گازی

قبل از اینکه به طریقه استفاده از باربیکیو گازی بپردازیم بهتر است اشاره ای به تاریخچه آن داشته باشیم. پخت و پز به روش باربیکیو نه تنها جزو قدیمی ترین روش های طبخ غذا می باشد بلکه سال های طولانی به عنوان محبوب ترین روش نیز شناخته شده است. در حال حاضر بسیاری از افراد از دستگاه باربیکیو برای طبخ یک غذای عالی و ایده آل کمک می گیرند. جالب است بدانید که در ایام قدیم به این روش ” باباکوآ ” گفته می شد. اما این واژه به مرور زمان دچار تغییر شد و اکنون به آن باربیکیو گفته می شود. انواع مختلفی از این دستگاه وجود دارد که افراد می توانند بر اساس نیاز خود اقدام به خرید باربیکیو گازی ذغالی کنند. این نوع از باربیکیو دومنظوره است و برای طبخ غذا در شرایط آب و هوایی مختلف مناسب می باشد. زیرا معمولا این دستگاه در فضای آزاد قرار می گیرد.

خرید انواع باربیکیو با قیمت عالی

مراحل استفاده از باربیکیو گازی

اولین گامی که به عنوان طریقه استفاده از باربیکیو گازی معرفی می شود روشن کردن شلعه های آن است. اگر باربیکیو از نوع گازی است کار شما در طبخ غذا آسان تر خواهد بود. زیرا کافیست تا شیر آن را باز کنید تا گاز در دستگاه جریان پیدا کند و شعله های آن را روشن کند. سپس می توانید انواع غذاها را بر روی سیخ یا صفحه گریل قرار دهید.

اگر قصد دارید از نوع ذغالی آن استفاده کنید باید قبل از قرار دادن مواد غذایی بر روی صفحات گریل، آن را به مدت 5 دقیقه قبل روشن کنید تا گرم شود. بهتر است قبل از اینکه غذا را بر روی صفحات گریل قرار دهید آن را با یک برس چرب کنید تا غذا به آن نچسبد. اگر قرار است گوشت دنبه دار را گریل کنید نیازی به چرب کردن صفحه گریل نیست. زیرا دنبه چربی مورد نیاز را تامین می کند. همچنین برای طبخ انواع سبزیجات باید آن ها بر روی سیخ قرار داده و سپس بر روی حرارت بگذارید. توصیه می کنیم برای روشن کردن ذغال ها، آن ها را در یک نقطه جمع کنید و مانند کوه دربیاورید. سپس نفت یا ژل آتش زا را بر روی آن ها بریزید و به مدت 5 دقیقه فرصت دهید تا ذغال ها به خوبی خیس بخورند. در این مرحله باید یک تکه کاغذ یا خاشاک را آتش زنید و در زیر ذغال ها قرار دهید تا شعله ور شود.

طریقه استفاده از باربیکیو گازی

مزایای پخت غذا به روش باربیکیو

در پخت غذا به روش باربیکیو مزایای زیادی وجود دارد و به همین دلیل است که روز به روز بر محبوبیت آن افزوده می شود. اغلب خانه هایی که دارای حیاط یا محوطه بیرونی هستند از یک دستگاه باربیکیو گازی و ذغالی در آن استفاده می کنند تا در هنگام دورهمی ها و مهمانی ها بتوانند یک غذای لذیذ برای مهمانان خود فراهم کنند. در سال های گذشته که اغلب دستگاه های باربیکیو از خود دود تولید می کردند امکان استفاده از آن ها در محیط های آپارتمانی وجود نداشت اما خوشبختانه برندهای معتبری در این زمینه وارد فعالیت شدند که توانستند با تولید باربیکیو بدون دود، تغییر و تحول جدی در این حوزه به وجود آورند. به طور مثال یکی از این برندها به نام آیلند می باشد. باربیکیو آیلند با سابقه ای درخشان در این عرصه توانسته جایگاه بسیار ایده آلی را از آن خود کند.

خشک نشدن غذا

پس از اینکه به طریقه استفاده از باربیکیو گازی پرداختیم نوبت به این می رسد که مهم ترین مزایای استفاده از این دستگاه را مورد بررسی قرار دهیم. بسیاری از افراد تمایل دارند تا گوشت را به طور آبدار مصرف کنند و به خشک شدن گوشت بعد از پخت تمایلی نشان نمی دهند. از مزیت هایی که در خصوص طبخ غذا با باربیکیو وجود دارد عدم خشک شدن غذاهایی مانند گوشت است که در نهایت یک خوراک لذیذ و دلچسب را به ارمغان خواهد آورد.

ایجاد طعم دودی

هنگامی که نام باربیکیو به میان می آید طعم دودی در ذهن افراد تداعی می شود. این طعم نه تنها در ایران بلکه در تمام جهان بسیار محبوب و پرطرفدار است. به همین دلیل خوراکی های متنوعی از جمله سس، با طعم باربیکیو تولید شده اند که با اضافه کردن آن به غذا می توان به خوبی طعم آن را احساس کرد. تمام مواد غذایی که بر روی این دستگاه پخت می شوند دارای طعم دودی و دلپذیر می شوند. به شرط آنکه طرز استفاده باربیکیو گازی از باربیکیو گازی و ذغالی را بدانید و پخت غذا را بر اساس اصول آن انجام دهید.

طریقه استفاده از باربیکیو گازی

قابلیت کنترل حرارت

شما با استفاده از دستگاه باربیکیو گازی و ذغالی می توانید به راحتی حرارت آن را در هنگام پخت غذا کنترل کنید تا از سوختگی، خام ماندن و … جلوگیری شود. نه تنها افرادی که در خانه های ویلایی ساکن هستند بلکه آپارتمان نشینان نیز می توانند به راحتی از دستگاه باربیکیو بدون دود استفاده کنند.

معرفی انواع باربیکیو

دسته بندی باربیکیو بر اساس نوع سوخت مصرفی انجام می شود. ولی به طور کلی مکانیزم آن ها مشابه است و بر طبق یک عملکرد مشخص، غذا را طبخ می کنند. انتخاب و خرید باربیکیو گازی ذغالی باید بر اساس نیاز شما انجام شود. در حال حاضر شاهد تولید انواع باربیکیو برقی، باربیکیو آجری، باربیکیو ذغالی، باربیکیو گازی و باربیکیو چندکاره هستیم. 

در مقاله طریقه استفاده از کباب پز گازی میتوانید بیشتر با روش های استفاده آشنا شوید.

برخی از مشتریان در هنگام خرید باربیکیو یک سوال مشترک می پرسند و آن هم این است که طبخ موادی مانند گوست به روش باربیکیو بهتر است یا گریل؟ قطعا باربیکیو گزینه مناسب تری خواهد بود زیرا گوشت را آبدار طبخ می کند و روش آن نیز ساده تر از گریل است.

برای مشاهده قیمت های انواع باربیکیو میتوانید کاتالوگ زیر را دانلود کنید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *