طراحی باربیکیو در محوطه سازی

آشنایی با طراحی باربیکیو در محوطه سازی

طراحی باربیکیو در محوطه سازی با هدف سپری کردن اوقات فراغت در فصول مختلف سال انجام می شود. اغلب افرادی که در منازل ویلایی زندگی می کنند فضایی برای قراردادن باربیکیو در محوطه یا روف گاردن در نظر می گیرند. در این مطلب قصد داریم به طراحی باربیکیو در محوطه سازی بپردازیم و نکاتی را در این خصوص مطرح کنیم.

طراحی باربیکیو در محوطه سازی

طراحی باربیکیو در محوطه سازی باعث افزایش زیبایی در محوطه خواهد شد. قطعا داشتن یک فضای مستقل و مجزا برای آشپزی کردن در فضای باز، لذت دورهمی های دوستانه را دوچندان می کند. طراحی باربیکیو در محوطه سازی فقط مختص به حیاط یا روف گاردن نیست بلکه می توان در تراس یا بالکن هایی که از وسعت مناسبی برخوردار هستند نیز اقدام به نصب این دستگاه کرد. در حال حاضر که اغلب خانه ها به شکل آپارتمانی ساخته می شوند افراد دشواری بیشتری در نصب باربیکیو دارند. زیرا بو و دود حاصل از پخت غذا به فضای داخلی خانه برمی گردد.

اگر محوطه خانه یا تراس وسیع است می توانید دیوارها را به رنگ سبز درآورید و از چمن های مصنوعی یا طبیعی برای تزئین آن استفاده کنید. قرار دادن مبلمان یا میز و صندلی در محوطه فضا را برای گذراندن اوقات فراغت دلنشین تر می کند. اما اگر فضای موردنظر کوچک است می توانید از مبلمان ال برای آن استفاده کنید. این نوع از مبلمان، به نحو بهینه از فضا استفاده می کنند و جلوه ای زیبا به محیط می دهند. توجه داشته باشید که فاصله میان مبلمان و باربیکیو مناسب باشد تا حرارت ناشی از پخت غذا باعث آزار افراد نشود.

باربیکیو آیلند یا آشپزخانه فضای باز

یکی از سوالاتی که افراد در هنگام خرید باربیکیو گازی ذغالی با آن مواجه هستند این است که باربیکیو آیلند چیست؟ منظور از باربیکیو آیلند، باربیکیو در فضای باز می باشد که دارای تمام امکانات و قابلیت های یک آشپزخانه است. این دستگاه ها به طور حرفه ای طراحی می شوند و فضای کافی برای آماده سازی غذا و سرویس دهی به مهمانان را دارد. برندهای مختلفی از جمله یوزتک استیل در زمینه تولید باربیکیو گازی و ذغالی فعالیت می کند که تا کنون توانسته رضایت مشتریان را به خود جلب کند.

از نکات مهم طراحی باربیکیو در محوطه سازی می توان به استفاده از صندلی های فلزی با ارتفاع بلند اشاره کرد. اغلب افراد تمایل دارند مراحل آشپزی را از نزدیک مشاهده کنند. هنگامی که ارتفاع صندلی ها زیاد باشد مهمانان می توانند به راحتی با کم و کیف آشپزی آشنا شوند. اگر بخواهید قادر به طراحی و نصب یک کوره یا صفحه آشپزی در محوطه نیز خواهید بود.

طراحی باربیکیو در محوطه سازی

خرید انواع باربیکیو با قیمت عالی

طراحی باربیکیو در فضای کوچک

اگر منزل شما به نحوی ساخته شده که محوطه آن از فضای کوچکی برخوردار است پیشنهاد می کنیم از باربیکیوهای بزرگ در آن استفاده نکنید. در حال حاضر طراحی های متنوعی برای این دستگاه به وجود آمده که مشتریان را در انتخاب آزاد می گذارد. این طرح ها برای فضاهای کوچک مناسب می باشند.

باربیکیو کوره ای بهترین گزینه برای فضاهای کم متراژ مانند تراس، بالکن یا پاسیو می باشد. باربیکیو کوره ای جزو طرح های کلاسیک و سنتی است که انسان را به یاد پخت نان در مناطق روستایی می اندازد. استفاده از این دستگاه بسیار آسان است و طعمی بسیار دلپذیر به غذای شما خواهد بخشید.

ساخت باربیکیو داخل آلاچیق

در بسیاری از محوطه ها شاهد وجود آلاچیق هستیم. طراحی باربیکیو در محوطه سازی باید به نحوی انجام شود که علاوه بر زیبایی، دارای ساختاری محکم و ایمن باشد. ساخت باربیکیو در آلاچیق می تواند جلوه ای لوکس و لاکچری به خانه شما بدهد و فضایی زیبا برای گذراندن اوقات فراغت یا استراحت را در اختیار شما قرار دهد. اگر در فصل گرم قرار داشته باشید گذراندن اوقات فراغت در آلاچیق بسیار لذت بخش خواهد بود اما اگر در فصل سرد و زمستانی هستید می توانید با ایجاد دیوارهای شیشه ای در آلاچیق یا استفاده از هیزم برای روشن کردن آتش، محیط اطراف خود را گرم کنید.

طراحی باربیکیو در محوطه سازی

باربیکیو دیواری

اگر مطالب قبلی وب سایت ما را تحت عنوان ” باربیکیو دیواری ” مطالعه کرده باشید به خوبی با این سبک از طراحی باربیکیو در محوطه سازی آشنا هستید. این سبک برای فضاهای کوچک مناسب است. زیرا قابلیت جمع شدن دارد و از نظر زیبایی بسیار جذاب طراحی شده است. فرقی نمی کند که شما کدام نوع باربیکیو را برای محوطه خود درنظر گرفته اید. زیرا این موضوع ارتباط مستقیمی با سلیقه، نیاز و بودجه شما دارد. توجه داشته باشید که در هنگام طراحی باربیکیو باید به نورپردازی آن هم دقت کنید. زیرا بسیاری از دورهمی ها در شب برگزار می شود. نورپردازی باید به نحوی باشد که شما دید کافی برای آشپزی یا تردد در محیط را داشته باشید.

انتخاب بهترین باربیکیو در محوطه سازی

باربیکیو از چند جنبه، به مدل های مختلف تقسیم بندی می شود. به طور مثال می توان آن ها را بر اساس نوع سوخت ( ذغالی، گازی، برقی )، بر اساس نوع متریال ( آجری، سیمانی، سنگی)، بر اساس شکل ظاهری ( دیواری، ایستاده ) و … دسته بندی کرد. غالبا باربیکیوهای آجری و سنگی در محوطه های بزرگ قابل استفاده می باشند. اگر می خواهید دستگاه را به طور مداوم جابجا کنید بهتر است از نوع ذغالی آن بهره بگیرید. زیرا نیازی نیست برای روشن کردن آن به منبع سوخت متصل شوید. برخی از مشتریان با خرید باربیکیو گازی ذغالی و پرداخت هزینه ای معقول، با یک تیر دو نشان می زنند و از مزایای سوخت ذغالی و گازی به طور همزمان بهره مند می شوند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *