رعایت نکات ایمنی باربیکیو

رعایت نکات ایمنی باربیکیو

در این مطلب قصد داریم به رعایت نکات ایمنی باربیکیو در حین استفاده از آن اشاره کنیم. باربیکیو بهترین ابزار برای پخت انواع غذا بدون روغن می باشد و افرادی که دارای رژیم غذایی هستند می توانند با خرید باربیکیو گازی ذغالی، رژیم خود را با کیفیت بالاتری پیش ببرند. البته نباید از طعم عالی غذا بعد از پخت با باربیکیو غافل شد. توجه داشته باشید که رعایت نکات ایمنی باربیکیو ضروری است.
رعایت نکات ایمنی باربیکیو در حین استفاده از آن ضروری است. توجه به نکاتی که در این مطلب به آن ها اشاره می کنیم به شما کمک می کند تا مهمانی و دورهمی ها را با بهترین کیفیت برگذار کنید و از طعم عالی غذا لذت ببرید. معمولا طبخ غذا با باربیکیو گازی و ذغالی در فضای باز انجام می شود تا دود حاصل از آن در محیط خانه پخش نشود. پس توصیه می کنیم غذای خام را به مدت طولانی در معرض تابش آفتاب یا هوای گرم قرار ندهید. غذا را بلافاصله بعد از خارج شدن از یخچال به فضای بیرون ببرید. زیرا در غذای سرد، رشد باکتری و کپک امکان پذیر نیست.

تنظیم دمای مناسب

هر کدام از مواد غذایی نیاز به دمای خاصی دارند. به طور مثال بهترین دما برای طبخ گوشت قرمز بر روی باربیکیو، 145 درجه فارنهایت است. همچنین گوشت چرخ کرده باید در دمای 160 درجه و مرغ در دمای 165 درجه فارنهایت پخته شود. پس از اینکه طبخ گوشت به پایان رسید 5 دقیقه بعد اقدام به سرو آن کنید.

اگر به هر دلیلی از دمای مناسب برای پخت انواع غذا استفاده نکنید مشکلات متعددی به وجود می آید. به طور مثال اگر دما را بیش از حد افزایش دهید گوشت، سبزیجات و کباب دچار سوختگی می شوند و علاوه بر از بین رفتن طعم دلپذیر، دچار طعم تلخ و گزنده می شود. اگر دما کمتر از حد استاندارد باشد غذا به خوبی مغز پخت نمی شود و سرو آن خوشایند نخواهد بود. این موضوع در خصوص گوشت قرمز اهمیت بیشتری دارد.

شستشوی دست ها

شاید تصور کنید که شستن دست ها ارتباطی با رعایت نکات ایمنی باربیکیو ندارد. اما لازم به ذکر است که اگر دستان شما در حین طبخ غذا آلوده باشد باعث انتقال میکروب به غذا خواهد شد. اگر به هر دلیلی به آب دسترسی ندارید می توانید از اسپری های ضدعفونی کننده مانند الکل، ژل ها و … استفاده کنید.

جلوگیری از گرمای بیش از حد

توصیه می کنیم تحت هیچ شرایطی دستگاه باربیکیو را در معرض گرما و تابش مستقیم نور خورشید قرار ندهید. این موضوع در خصوص باربیکیو گازی از اهمیت بیشتری برخوردار است. اگر بخواهیم باربیکیو گازی را با ذغالی مقایسه کنیم باید بگوییم که به دلیل تجهیزات بکار رفته در آن مانند شیلنگ، شیر، سرشعله و … بهتر است آن را در سایه نگهداری کنید. اما باربیکیوهای ذغالی از نظر ساختار، ساده تر هستند و مشکلات کمتری ایجاد می کنند. همچنین با ایجاد سایه بان برای انواع باربیکیو می توانید از تحمل گرمای همزمان خورشید و پخت غذا در امان باشید.

تولیدی باربیکیو در تهران

ساخت باربیکیو دور از خانه

بهتر است باربیکیو با فاصله از خانه راه اندازی شود. زیرا در حین پخت غذا، دود زیادی از آن تولید می شود. باربیکیوهای ذغالی به دلیل استفاده از مواد اشتعال زا و ذغال، دود بیشتری نسبت به دستگاه های گازی و برقی تولید می کنند. اما در اغلب آن ها دودکش طراحی و نصب می شود تا دود را به سمت بالا هدایت کند.

ساختار محکم و استاندارد

در خصوص رعایت نکات ایمنی باربیکیو باید بگوییم که دستگاه باید تمام جهات از جمله پایه، چهارچوب و … از استحکام و دوام بالایی برخوردار باشد. به همین خاطر توصیه می کنیم به سراغ برندهایی از جمله باربیکیو آیلند و باربیکیو یوزتک بروید. برند یوزتک استیل در سال های فعالیت خود توانسته دستگاه هایی با قیمت مناسب و قابل رقابت با نمونه های خارجی را تولید کند و از این بابت اعتماد و نظر مشتریان را به خود جلب کند. این برند در سال های آینده جزو 5 برند مطرح در کشور شناخته می شود. متریالی که این برند در تولید محصولات خود بکار می برند از بالاترین کیفیت برخوردار است. علاوه بر آن شاهد بکارگیری آخرین تکنولوژی و استانداردهای موجود در ساخت انواع باربیکیو هستیم.

بررسی نشتی گاز

اگر باربیکیو از نوع گازی باشد اکیدا سفارش می کنیم هر چند وقت یکبار اتصالات و نشتی آن را مورد بررسی قرار دهید. اگر شیلنگ دچار پارگی یا فرسودگی است آن را تعویض کنید تادچار نشتی گاز و آتش سوزی نشوید. همچنین باربیکیوهای ذغالی و برقی هم نیاز به بررسی و چک کردن دارند. به طور مثال باربیکیو برقی که از انرژی الکتریکی استفاده می کند باید از تمام جهات سالم باشد. این دستگاه برای محیط های آپارتمانی و آشپزخانه ها مناسب است. زیرا هیچ نوع دودی از خود تولید نمی کند.

خرید باربیکیو لوکس

کلام آخر!

باربیکیو را بلافاصله بعد از خاموش شدن جابجا نکنید. زیرا بدنه آن به شدت داغ است. همچنین اگر از نوع ذغالی آن استفاده می کنید به محض خاموش کردن بر روی باقی مانده ذغال یا خاکستر آب نریزید. زیرا دود زیادی تولید می کند. اگر شعله های باربیکیو خاموش شد چند دقیقه صبر کنید و سپس اقدام به روشن کردن آن کنید. چون احتمال پراکندگی گاز در هوای اطراف وجود دارد و روشن کردن دستگاه می تواند باعث آتش سوزی شود. معمولا در فصل تابستان استفاده بیشتری از باربیکیو می شود. بر این اساس توصیه می کنیم رعایت نکات ایمنی باربیکیو را جدی بگیرید و هر لحظه آماده مهار آتش باشید.

برای مشاهده قیمت های انواع باربیکیو میتوانید کاتالوگ زیر را دانلود کنید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *