خط پخت کامل باربیکیو

در این مطلب شما را با خط پخت کامل باربیکیو آشنا می کنیم. غذاهای متنوعی وجود دارند که می توان آن ها را با باربیکیو گازی و ذغالی طبخ کرد و از طعم خوشایند آن ها لذت برد. انواع کباب، استیک، همبرگر و … محبوبیت زیادی دارند. هر کدام از این غذاها از روند پخت ویژه ای در دستگاه برخوردار هستند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم این مطلب را به بررسی خط پخت کامل باربیکیو اختصاص دهیم.

خط پخت کامل باربیکیو

بررسی خط پخت کامل باربیکیو برای انواع غذاها موضوعی است که برای بسیاری از افراد جالب می باشد. زیرا آن ها تمایل دارند از روند پخت انواع کباب، استیک، ماهی، همبرگر، سبزیجات و … مطلع شوند. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که تمایل دارید آشپزی را در محیط باز انجام دهید می توانید به سراغ خرید باربیکیو گازی ذغالی یا باربیکیو آیلند بروید. این دستگاه ها همانند یک آشپزخانه کوچک و مستقل عمل می کنند و به شما کمک خواهند کرد یک یک غذای لذیذ برای خانواده یا مهمانان خود فراهم کنید. باربیکیو کردن مواد غذایی، محبوب ترین روش آشپزی در سرتاسر جهان می باشد.

خط پخت کامل باربیکیو

امروزه باربیکیو به یک دستگاه طبخ غذا اتلاق می شود در حالی که شیوه ای برای پخت است و می توان آن را نوعی منقل مدرن نامید.
باربیکیوها دارای انواع مختلف هستند که هر کدام از آن ها دارای روند متفاوتی در پخت غذا هستند. به طور مثال باربیکیوهای رومیزی، ایستاده و … نه تنها از نظر شکل ظاهری با یکدیگر متفاوت اند بلکه مکانیزم آن ها نیز مستقل از یکدیگر می باشد. خط پخت کامل باربیکیو ایستاده به این شکل است که بعد از قرار دادن مواد غذایی درون دستگاه، تمام چربی و آب گوشت از آن خارج شده و در سینی مخصوص ریخته می شود. این موضوع باعث می شود که چربی و آب گوشت به طور مستقیم بر روی شعله آتش ریخته نشود و از تولید دود و چربی اضافه جلوگیری شود.

خرید انواع باربیکیو با قیمت عالی

مرغ و جوجه کباب

هنگامی که نام کباب به میان می آید دستورالعمل های سنتی طبخ آن در ذهن مان تداعی می شود. به جرات می توان گفت که نمی توان جوجه کباب را از وعده های غذایی و رستورانی حذف کرد. اغلب افراد برای آماده کردن این غذا به سراغ بال و کتف یا سینه مرغ می روند. زمانی که مرغ را مزه دار کردید دو روش برای پخت آن وجود دارد. شما می توانید آن را بر روی صفحه گریل قرار دهید و یا مرغ را بر روی سیخ بکشید و بر روی شعله ذغال قرار دهید و منتظر بمانید تا کاملا طبخ شوند.
خط پخت کامل باربیکیو با استفاده از صفحه گریل به این شکل است که شعله آتش به طور مستقیم به مرغ برخورد نمی کند و فاصله بیشتری میان مرغ و آتش ایجاد می شود. این شیوه از پخت نیاز به زمان بیشتری برای آماده سازی دارد. اما اگر از سیخ برای طبخ مرغ استفاده کنید و آن را به طور مستقیم بر روی شعله آتش قرار دهید زمان طبخ کوتاه تر خواهد شد و طعم مرغ کبابی می شود.

استیک

استیک یکی از بهترین غذاهایی است که توسط باربیکیو طبخ می شود. در خصوص خط پخت کامل باربیکیو باید به این نکته اشاره کنیم که بهتر استیک را در ضخامت های نازک برش دهید تا کاملا مغز پخت شود. مصرف گوشت خام یا نیم پز مشکلات زیادی را برای گوارش افراد ایجاد می کند. اگر استیک مزه دار شده باشد و از روغن هایی مانند روغن زیتون بر روی آن استفاده شود طعم آن بهتر خواهد شد. برخی از آشپزهای حرفه ای بر این باورند که خواباندن گوشت استیک در موادی همچون کیوی و فلفل سیاه می تواند به پخت کامل باربیکیو کمک کند. معمولا استیک بر روی صفحه گریل طبخ می شود و بر روی سیخ کشیده نمی شود. جالب است بدانید که مهم ترین تفاوت باربیکیو ایرانی و خارجی در همین است. در نمونه های خارجی باربیکیو صرفا از صفحه گریل استفاده می شود و هیچ محلی برای تعبیه سیخ ها در نظر گرفته نمی شود. زیرا فرهنگ استفاده از سیخ در کشورهای آسیایی و خاورمیانه رایج تر است.

برای شناخت بیشتر باربیکیو کلیک کنید

برگر

برگرها انواع بسیار مختلفی دارند که می توان به چیزبرگر، همبرگر، چیکن برگر و … اشاره کرد. مصرف این غذاها در رستوران لذت بخش تر است. اما اگر با ترفندها

ی پخت آن آشنا هستید می توانید با خرید باربیکیو گازی ذغالی آن را در خانه امتحان کنید. مدت زمانی که برای پخت آن لازم است کوتاه تر از استیک می باشد و می توانید از باربیکیو برقی نیز برای طبخ آن کمک بگیرید. بهترین شیوه پخت آن، استفاده از صفحه گریل است. توصیه می کنیم باربیکیویی را انتخاب کنید که جنس صفحه گریل آن از چدن باشد. چدن بسیار مقاوم است و طول عمر بیشتری دارد.

خط پخت کامل باربیکیو

ماهی

برای اطلاع از خط پخت کامل باربیکیو در خصوص ماهی باید به این نکته اشاره کنیم که مدت زمان طبخ ماهی بسیار کوتاه است. به همین دلیل نیازی نیست حجم زیادی ذغال استفاده کنید. زیرا با کمترین حرارت نیز طبخ می شود. توصیه می کنیم از ماهی های چرب برای قرار دادن بر روی باربیکیو استفاده کنید. معمولا ماهی ماهور که یکی از بهترین ماهی های جنوب محسوب می شود گزینه مناسبی برای باربیکیو کردن می باشد. به غذاهایی که نام بردیم می توانید کباب هایی همچون کوبیده، شیشلیک، کباب توفو، خوراک سبزیجات، سیب زمینی و … را نیز بر روی باربیکیو ذغالی طبخ کنید و از طعم آن لذت ببرید.

برای مشاهده قیمت های انواع باربیکیو میتوانید کاتالوگ زیر را دانلود کنید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *