تفاوت گریل با باربیکیو

تفاوت گریل با باربیکیو چیست؟

بسیاری از افراد تفاوت گریل با باربیکیو را نمی دانند و تصور می کنند که هر دوی آن ها یکیست. در حالی که این گریل و باربیکیو به عنوان دو روش پخت محسوب می شوند و هر کدام از آن ها دارای ویژگی های منحصر به فرد می باشند. تفاوت گریل با باربیکیو در طعم غذا نیز مشهود است و اغلب افراد تمایل دارند از باربیکیو گازی و ذغالی برای طبخ انواع کباب، گوشت، برگر و … استفاده کنند. البته گریل هم از طرفداران ویژه ای برخوردار است.

تفاوت گریل با باربیکیو

تفاوت گریل با باربیکیو

قبل از آنکه به تفاوت گریل با باربیکیو اشاره کنیم باید بگوییم که شما می توانید هر نوع ماده غذایی را گریل یا باربیکیو کنید و هیچ محدودیتی ندارید. اما بهتر است ابتدا ویژگی های هر کدام را بررسی کنید و به این نتیجه برسید که بهتر است کدام ماده غذایی را گریل یا باربیکیو کنید. از مهم ترین مواردی که می توان در خصوص تفاوت گریل با باربیکیو بیان کرد دودی یا غیر دودی شدن طعم غذا، میزان دما و حرارت لازم برای طبخ، نوع ماده غذایی، زمان لازم برای پخت غذا می باشد.

خرید انواع باربیکیو با قیمت عالی

طبخ غذا به روش باربیکیو

برای نخستین بار بود که اسپانیایی ها از باربیکیو برای طبخ انواع غذا استفاده کردند. این مردمان ابتدا تکه های چوب را به یکدیگر متصل می کردند و آن را با آتش روشن می کردند. سپس گوشت را بر روی آن قرار می دادند تا به خوبی پخته شود. به مرور زمان شکل ظاهری باربیکیو تغییر پیدا کرد و هم اکنون شاهد بکارگیری از چدن و استیل در ساخت آن هستیم. در واقع می توان گفت که باربیکیو یک روش پخت غذاست اما امروزه آن را به نام یک دستگاه می شناسند.
باربیکیو در انواع مختلف گازی، برقی و ذغالی طراحی و ساخته می شود که افراد می توانند خرید آن را بر اساس نیاز، بودجه و سلیقه خود انجام دهند. معمولا باربیکیو ذغالی از قیمت پایینی برخوردار است اما باربیکیو گازی و برقی به دلیل استفاده از تجیهزات بیشتر، قیمت گران تری دارد. اگر می خواهید یک دستگاه چندکاره داشته باشید و در هزینه های خود صرفه جویی کنید توصیه می کنیم خرید باربیکیو گازی ذغالی را انجام دهید. برند یوزتک استیل یکی از بهترین برندها در تولید باربیکیو می باشد و می توان اقدام به سفارش باربیکیو در طرح ها و ابعاد دلخواه کرد.
باربیکیو ذغالی حرارت را به طور غیر مستقیم به غذا منتقل می کند و این امر می تواند باعث شود تا غذا کاملا مغزپخت شود. لازم به ذکر است که زمان پخت غذا با ذغال بیشتر از گاز و برق است. اما قطعا طعم دلپذیرتری خواهد داشت. باربیکیو گازی و برقی حرارت مستقیم ایجاد می کنند و زمان پخت غذا را کاهش می دهند. اما یکی از مهم ترین معایب آن، از بین رفتن آب میان بافتی گوشت است که در نهایت غذا خشک و برشته خواهد شد که با ذائقه برخی از افراد سازگار نیست.

تفاوت گریل با باربیکیو

طبخ غذا به روش گریل

اگر می خواهید غذا را در مدت زمانی کوتاه آماده کنید باید بگوییم که گریل کردن گزینه مناسبی می باشد. زیرا حرارت مستقیم ایجاد می کند. به همین دلیل توصیه نمی کنیم که تمام مواد غذایی را به روش گریل طبخ کنید. به طور مثال استیک را نمی توان گریل کرد. چون مغز آن کاملا خام می ماند و خوشایند افراد نیست. استیک باید به روش باربیکیو کاملا پخته شود. در گریل کردن نباید انتظار داشته باشید که طعم غذا به شکل ذغالی باشد اما قطعا بسیاری از افراد طعم غذاهای گریل شده را دوست دارند. در گریل کردن به دلیل استفاده از حرارت مستقیم، آب میان بافتی گوشت از بین می رود و غذا خشک می شود.

بررسی تفاوت ها

  • غذاهایی که نیاز به زمان زیادی برای پخت ندارند به روش گریل طبخ می شوند. به طور مثال میگو، ماهی، انواع سبزیجات، کدو، قارچ و …. می توانند طعم دلپذیری با گریل کردن به خود بگیرند.
  • باربیکیو ذغالی دود زیادی تولید می کند در حالی که طبخ غذا به روش گریل کردن دود تولید نمی کند. اگر می خواهید باربیکیو را در مکان هایی مانند آپارتمان مورد استفاده قرار دهید توصیه می کنیم از نوع برقی یا گازی آن کمک بگیرید. زیرا این دستگاه ها فاقد دود می باشند.
  • طعمی که باربیکیو ذغالی به غذا می دهد قابل مقایسه با هیچ طعمی نیست. به همین دلیل اغلب افراد تمایل دارند غذا را به روش باربیکیو طبخ کنند. باربیکیو ها در ابعاد و اندازه های مختلف طراحی می شوند که یکی از آن ها باربیکیو آیلند است. این دستگاه برای طبخ غذا در فضای باز ساخته شده است.
  • تنوع در طراحی و تولید باربیکیو بسیار زیاد است. در حالی که این میزان از تنوع در دستگاه های گریل محدود تر است و دست مشتریان در انتخاب آزاد نیست.
  • بهتر است مواد غذایی و گوشت قرمز به روش باربیکیو طبخ شوند. همچنین استیک و بیف و انواع برگر آبدار و ترد پخته می شوند.
تفاوت گریل با باربیکیو

بهترین روش طبخ غذا برای مهمانی ها

پس از آنکه به بررسی تفاوت گریل با باربیکیو پرداختیم نوبت به این می رسد که به بهترین روش طبخ غذا در مهمانی ها اشاره کنیم. اگر می خواهید مهمانی را در فضای باز برگزار کنید بهتر است از باربیکیو کمک بگیرید. زیرا تولید دود و بو باعث سلب آسایش دیگران نمی شود. اما اگر قرار است آشپزی در فضای بسته انجام شود بهتر است به سراغ گریل کردن بروید. زیرا دود زیادی تولید نمی کند. علاوه بر آن زمان طبخ غذا با باربیکیو طولانی تر است. اگر می خواهید مدت بیشتری را در کنار دوستان خود سپری کنید به سراغ گریل کردن بروید.

برای مشاهده قیمت های انواع باربیکیو میتوانید کاتالوگ زیر را دانلود کنید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *