تفاوت باربیکیو و کباب پز

تفاوت باربیکیو و کباب پز چیست؟

بسیاری از افراد تفاوت باربیکیو و کباب پز را نمی دانند و از این دو واژه به جای یکدیگر استفاده می کنند. اما باید بدانید که هر کدام از این دستگاه ها، دارای عملکرد مجزا می باشد و دارای تفاوت هایی در قیمت، امکانات و … است. اما مهم ترین وظیفه آن ها پخت و گریل کردن انواع کباب، گوشت و سبزیجات است. با ما همراه باشید تا به بررسی  باربیکیو و کباب پز بپردازیم.

تفاوت باربیکیو و کباب پز

تفاوت باربیکیو و کباب پز

اگر بخواهیم به تفاوت باربیکیو و کباب پز اشاره کنیم باید بگوییم که کباب پز نسبت به باربیکیو سنتی تر است و معمولا آن را در مکان هایی مانند رستوران ها و جگرکی ها مشاهده می کنیم. اما باربیکیو گازی و ذغالی دارای ساختار مدرن تری می باشد و امکانات بیشتری نیز دارد. اغلب رستوران های جدید از باربیکیو استفاده می کنند و طعم دلپذیرتری به غذا می دهند. باربیکیوهای ذغالی یک گزینه ایده آل برای افرادی محسوب می شود که تمایل زیادی به طعم دودی غذا دارند.

قیمت

از مهم ترین مواردی که در خصوص تفاوت باربیکیو و کباب پز مطرح می شود قیمت است. باربیکیو به دلیل مدرن تر بودن قیمت بیشتری نسبت به کباب پز دارد. به همین دلیل باید در هنگام خرید باربیکیو گازی ذغالی و کباب پز ابتدا بودجه خود را در نظر بگیرید. یکی از برندهایی که اقدام به تولید بهترین باربیکیو با قیمت مناسب کرده باربیکیو آیلند می باشد.

امکانات

قطعا امکاناتی که باربیکیو در اختیار شما قرار می دهد بیشتر از کباب پز است. باربیکیو در انواع گازی، برقی، ذغالی، آجری و … تولید می شود که از این نظر تنوع بسیار زیادی دارد. استفاده از کباب پز در محیط های بسته مانند فضای داخلی خانه و آپارتمان ها مجاز نیست. زیرا در هنگام طبخ غذا، دود زیادی از خود تولید می کند. اما در حال حاضر نوعی از باربیکیو تولید شده که بدون دود است و می توان به راحتی آن را در مکان هایی مانند آپارتمان نیز مورد استفاده قرار داد. طراحی این دستگاه به شکل عمودی است که از ریختن آب و چربی گوشت بر روی ذغال و میله های گاز جلوگیری می کند.

تفاوت باربیکیو و کباب پز

ابعاد

اگر به دنبال خرید دستگاهی کوچک هستید که بتواند طبخ غذا را به خوبی انجام دهد باید به سراغ کباب پز بروید. زیرا کباب پز نسبت به باربیکیو در ابعاد کوچک تری تولید می شود و برای افرادی که قصد دارند آن را به طور مداوم جابجا کنند مناسب است. برخی از کباب پزها برقی و برقی دیگر گازی و ذغالی هستند. انتخاب هر کدام از آن ها بر اساس نیاز و بودجه شما انجام می شود. اگر در مسافرت ها به گاز شهری دسترسی ندارید و تمایلی به حمل کپسول گاز مایع ندارید بهتر است نوع ذغالی آن را انتخاب کنید.

جنس بدنه باربیکیو چیست؟

همان طور که متوجه شدید باربیکیو امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد. به همین دلیل می باشد که طرفداران بیشتری برخوردار هستند. ویژگی های باربیکیو به قدری زیادی است که می توان تمام امور مربوط به پخت و پز در آشپزخانه را در آن خلاصه کرد. طراحی این دستگاه به شکلی است که می توان روز به روز به امکانات آن افزود. از ویژگی های باربیکیو می توان به تجهیزاتی مانند سینی استیل ضد زنگ، هواکش چدنی، شلف کشویی، صفحه مشبک چدنی و محفظه ذغالی سیار اشاره کرد.

لازم به ذکر است که صفحه مشبک چدنی فقط در باربیکیوهایی ذغالی مورد استفاده قرار می گیرد. در طراحی این دستگاه شاهد تعبیه کابینت در بخش پایین آن هستیم. رنگی که بر روی باربیکیو زده می شود از نوع نسوز است تا بر اثر طبخ های مداوم رنگ آن از بین نرود. این نوع رنگ بیشتر در باربیکیوهای گازی مورد استفاده قرار می گیرد.

جنس بدنه کباب پز چیست؟

به طور کلی تفاوت باربیکیو و کباب پز زیاد نیست و اگر بخواهیم قیمت، ابعاد و امکانات اضافه را فاکتور بگیریم به این نتیجه می رسیم که عملکرد آن ها مشابه است. به همین دلیل در بسیاری از مواقع به جای یکدیگر تلفظ می شوند. جنس بدنه کباب پز از استیل است و در برخی از مدل ها شاهد وجود پایه در آن هستیم. همچنین در بعضی از آن ها نیز شعله پخت و پز تعبیه می شود. در نوع گازی آن نیز محفظه ای برای قرار دادن ذغال وجود دارد.

بهترین ذغال برای باربیکیو و کباب پز

اگر مطالب قبلی وب سایت ما را دنبال کرده باشید به خوبی می دانید که در صورت استفاده از باربیکیو و انواع کباب پز ذغالی باید از ذغال مرغوب برای پخت غذا استفاده کنید. ذغال مرغوب دارای رنگ مشکی براق است و از نظر حجم متراکم می باشد. ذغال خود باعث می شود تا حرارت مورد نیاز برای پخت غذا فراهم شود و انواع گوشت و کباب کاملا مغز پخت شوند.

یکی از مهم ترین دلایل دود کردن باربیکیو و کباب پز این است که از ذغال نامرغوب استفاده می شود. این ذغال ها که در برخی از مواقع از تخته های بی کیفیت تولید می شوند به سرعت خاکستر می شوند و نمی توانند طبخ غذا را با بهترین کیفیت انجام دهند و پخت یکنواخت را از آن شاهد نخواهیم بود. توصیه می کنیم که برای انتخاب و خرید ذغال به سراغ برندهای معتبر در این حوزه بروید. زیرا برخی از کارخانجات به طور تخصصی اقدام به تولید انواع ذغال می کنند که در سطح کشور نیز شناخته شده هستند و مشتریان زیادی دارند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *