تفاوت باربیکیو ایرانی و خارجی

تفاوت باربیکیو ایرانی و خارجی :

با توجه به متفاوت بودن سلیقه غربی و ایرانی، باربکیوهای خارجی و ایرانی نیز میبایست متفاوت طراحی  ساخته شود.

متاسفانه بسیاری از برندهای داخل بازار به از محصولات خارجی کپی شده است و این عامل هنگام طبخ باعث نارضایتی و کاهش کیفیت پخت میگردد، هرچند اصلا نمیتوان انکار نمود که برخی باربیکیو های خارجی ظاهر بسیار شکیلی دارند ولی مسلما کاربرد یک باربیکیو ایرانی را نخواهد داشت .

دوتا تفاوت باربیکیو ایرانی و خارجی را باید در نظر داشت :

  • عدم استفاده از سیخ کباب
  • عدم تنوع شرایط آب و هوایی

عدم استفاده از سیخ کباب

در فرهنگ طبخ خارجی از سیخ کباب استفاده نمیشود و سلیقه ایشان بیشتر گریل کردن مواد غذایی و قرار دادن مستقیم رو صفحه های گریل میباشد.در فرهنگ ایرانی کباب را با سیخ کباب میشناسند و پر کاربرد ترین روش استفاده از باربکیو در ایران با سیخ میباشد.

سیخ های کباب نیازمند حرارت یکنواخت و مختص خودشان میباشند و برای هر سیخ میبایست یک عدد مشعل در نظر گرفت، در غیر این صورت احتمال عدم پخت یکنواخت وجود دارد ، ولی در شیوه های فرنگی چنانچه چند مشعل بزرگ تعبیه شود حرارت به پلیت ها منتقل شده و میتوان مواد غذایی را گریل نمود و چنانچه قسمتی حرارت بالاتر دارد جای ماده غذایی را میتوان عوض کرد.

محل قرار گیری سیخ یک امر اجتناب ناپذیر است که معمولا در باربیکیو های خارجی تعبیه نشده  مصرف کننده را به درد سر میاندازد، لازم به ذکر است این محل قرار گیری سیخ میبایست در دو حالت ارتفاعی باشد زیرا برخی از کباب ها همانند کوبیده تخت  برخی دیگر حالت افتاده دارند.

در مدل طبخ ایرانی مقدار بسیار زیادی مایع از گوشت و مواد غذایی خارج میشود و حتما میبایست یک سینی چربی گیر در زیر کار تعبیه شده باشد.

روی مشعل باربیکیو های ایرانی یک قطعه به نام ناودانی تعبیه میشود تا حرارترا به خود رفته و کباب در عرض مستقیم شعله قرار نگیرد.

تفاوت باربیکیو ایرانی و خارجی

عدم تنوع شرایط آب و هوایی

یکی از بارز ترین شرایط ایران تنوع بسیار بالای آب و هوا میباشد که معمولا در کشورهای دیگر شاهد این موضوع نیستیم، متریال استفاده شده در این دستگاه ها میبایست متناسب با درصد رطوبت منطقه ساخته شود، به طور مثال کارهایی که در شمال کشور ایران استفاده میشوند میبایست حتما تمام استیل 304 ساخته شود تا با رطوبت دائمی هوا واکنش نشان ندهد ویا در شهرهای جنوبی ایران همچون عسلویه تنها استیل 316 جواب گو خواهد بود زیرا در هوا علاوه بر روطبت ذرات معلق نیز وجود دارد. در شهرهای با آب و هوای معمولی استفاده از استیل 430 و یا ورقهای رنگی مانعی نخواهد داشت.

 

حال در نظر بگیرید برخی برندها بدون در نظر گرفتن این موارد یک دستگاه خارجی را مهندسی معکوس نموده و به بازار ارائه مینمایند، شکل ظاهری مسلما جذابیت های خودش را دارد ولی قطعا از نظر عملکرد امتیاز بالایی نخواهد داشت و امکان پخت نامناسب در طبخ ایرانی وجود دارد.

شرکت یوزتک استیل با تجه به تجربه بالای 10 سال در زمینه تولید تجهیزات رستورانی این موارد را به خوبی درک نموه است و همه تلاش خود را نموه تا علاوه بر زیبایی مباحث فنی و همچنین دغدغه آشپز را نیز در نظر بگیرد.

راهنمای خرید باربیکیو ایرانی و خارجی

پس از آنکه به دو مورد مهم در خصوص تفاوت باربیکیو ایرانی و خارجی پرداختیم نوبت به این می رسد که به راهنمای خرید هر کدام از آن ها اشاره کنیم. بسیاری از برندهای ایرانی مانند برند یوزتک استیل در تلاش هستند تا انواع باربیکیو گازی و ذغالی را مشابه با نمونه های خارجی اما به شکل بومی طراحی کنند. زیرا با توجه به تفاوت هایی که در دستگاه های خارجی وجود دارد اغلب ایرانی ها ترجیح می دهند از نمونه های وطنی استفاده کنند.

تفاوت باربیکیو ایرانی و خارجی

ابعاد و اندازه

چه در نمونه های خارجی و چه در نمونه های داخلی از باربیکیوهای کوچک برای خانواده های کم جمعیت استفاده می شود. به همین دلیل توصیه می کنیم اگر تعداد افراد 4 الی 6 نفر می باشد از دستگاهی استفاده کنید که ابعاد آن 40 در 45 است. زیرا اگر اقدام به خرید باربیکیو گازی ذغالی با ابعاد بزرگ تر کنید بخشی از آن بلااستفاده می ماند و در مصرف انرژی اتلاف خواهد شد.

انتخاب مدل مناسب

تفاوت باربیکیو ایرانی و خارجی این است که تمام مدل های آن به شکل رومیزی هم طراحی می شود. زیرا مردمان کشورهای اروپایی علاقه زیادی به مصرف روغن ندارند و ترجیح می دهند تا غذا را به شکل پخته مصرف کنند. اما در کشور ایران فقط برخی از مدل ها به شکل رومیزی طراحی می شود که این موضوع می تواند باعث محدودیت در انتخاب شود. هنگامی که به قصد خرید باربیکیو  روانه بازار می شوید قادر به انتخاب دستگاه بر اساس ابعاد، نوع سوخت، رومیزی، ایستاده و … خواهید بود. 

امکان جابجایی و حمل و نقل

بسیاری از افراد به دنبال خرید دستگاهی هستند که قابلیت حمل و نقل یا جابجایی داشته باشد. غالبا این نوع باربیکیو در ابعاد کوچک تری تولید می شود و سوخت آن ها از ذغال است. زیرا دستگاه هایی که با گاز کار می کنند شما را دچار محدودیت می کنند. باربیکیوهای گازی باید به گاز شهری یا کپسول گاز متصل شوند.

برند مناسب

یکی دیگر از مواردی که در خصوص تفاوت باربیکیو ایرانی و خارجی حائز اهمیت است کیفیت آن می باشد. باربیکیوهای خارجی توسط برندهایی تولید می شوند که از بهترین متریال در آن ها بکار رفته و طول عمر و دوام بسیار زیادی دارند. اما در کشور ایران شاهد فعالیت برخی برندهای بی کیفیت هستیم که محصولات خود را در قالب محصولات خارجی روانه بازار می کنند و با نارضایتی مشتریان مواجه می شوند. برند یوزتک استیل نه تنها ادعای تولید محصولات خارجی را ندارد بلکه با افتخار اعلام می کند که تمام باربیکیوها از طراحی ایرانی برخوردار هستند اما کیفیت آن ها هم ردیف با برندهای خارجی است. قیمت مناسب در محصولات برند یوزتک استیل کمک می کند تا تمام اقشار جامعه بتوانند به راحتی تولیدات آن را تهیه کنند و در منزل خود مورد استفاده قرار دهند.

خرید انواع باربیکیو با قیمت عالی

سخن پایانی!

تحت هیچ شرایطی اقدام به خرید برندهای ارزان و تقلبی نکنید. زیرا دستگاه هایی که توسط این برندها تولید می شود دارای صفحات آهنی و روکش های لعاب دار یا از جنس تفلون هستند که به مرور زمان دچار مشکلاتی از قبیل سوختگی، تغییر حالت و پوسیدگی می شوند. زیرا آهن به عنوان بدترین متریال برای تولید باربیکیو محسوب می شود. در حال حاضر استیل و ورق گالوانیزه در باربیکیوهای معتبر و اصل بکار می رود.

نکات مختلفی می تواند باعث افزایش طول عمر باربیکیو شود که یکی از آن ها تمیز کردن صفحات و میله ها بعد از اتمام طبخ غذاست. زیرا پاک نکردن تکه های باقی مانده گوشت از روی دستگاه سبب می شود تا در طبخ های بعدی شاهد تولید دود شدید و بوی نامطبوع باشید.

برای مشاهده قیمت های انواع باربیکیو میتوانید کاتالوگ زیر را دانلود کنید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *