تفاوت استیل نگیر و استیل بگیر

تفاوت استیل نگیر و استیل بگیر برای باربیکیو

آیا با تفاوت استیل نگیر و استیل بگیر آشنا هستید؟ گروهی از استیل ها بگیر و گروهی دیگر نگیر هستند که هر کدام از آن ها دارای ویژگی ها، مزایا و معایبی می باشند. معمولا در ساخت باربیکیو گازی و ذغالی از استیل استفاده می شود. بهترین نوع آن استیل نگیر است. زیرا مقاومت بالایی در برابر خوردگی و اکسیداسیون دارد. با ما همراه باشید تا به طور مفصل به تفاوت استیل نگیر و استیل بگیر بپردازیم.

تفاوت استیل نگیر و استیل بگیر

تفاوت استیل نگیر و استیل بگیر

مهم ترین تفاوت استیل نگیر و استیل بگیر چیست ؟ حتما تا کنون بارها با اصطلاح استیل بگیر و نگیر مواجه شده اید و این سوال در ذهن شما به وجود آمده که منظور چیست ؟ برخی از افراد بر این اعتقاد هستند که استیل نگیر یا استنلس یک ماده کاملا غیر مغناطیسی است و استیل بگیر خاصیت مغناطیسی دارد. چون دارای آهن است. اما واقعیت این است که استیل بگیر و نگیر هر دو دارای خاصیت مغناطیسی هستند و از این بابت تفاوتی میان آن ها وجود ندارد. در خصوص تفاوت استیل نگیر و استیل بگیر باید بگوییم که استیل استنلس دارای ساختار فریتی است. این نوع از استیل از اضافه کردن کروم به ترکیبات شیمیایی تشکیل می شود و کربن به عنوان یک عنصر آلیاژی اصلی آن در نظر گرفته می شود.

خرید انواع باربیکیو با قیمت عالی

استنلس استیل فریتی چیست ؟

این نوع از استیل معمولا بگیر است. چون در فرمولاسیون شیمیایی آن مقادیر زیادی فاز فریت مشاهده می شود. فریت غنی از آهن است و مقدار کمی از عناصر دیگر را در خود دارد. آهن موجود در فریت دارای ساختار کریستالی است که سبب می شود استیل های ضد زنگ فریتی از خاصیت مغناطیسی برخوردار شوند. به عبارتی ساده تر باید بگوییم که ساختار دانه ای آهن، همان عاملی است که خاصیت مغناطیسی به استیل های فریتی می دهد. استیل فریتی در حالت نرمال از مناطق کوچکی به نام حوزه های مغناطیسی تشکیل می شود. اما به طور کلی می توان گفت که جهت مغناطیس در هر حوزه با دیگری متفاوت است.

انواع ورق استیل نگیر و بگیر

انواع ورق استیل نگیر شامل ورق 304 ، 316، 321، s309، s310 و 4841 می باشد. ورق استیل بگیر نیز شامل 430، 410 و 420 است. معمولا قیمت ورق استیل بگیر نسبت به استیل نگیر کمتر است و افراد می توانند برای کاربردهای مختلف نوع ارزان یا گران آن را انتخاب کنند. هر کدام از استیل های مذکور در صنایع مختلف از جمله خودروسازی، صنعت نفت، تولید وسایل غذاخوری و … مورد استفاده قرار می گیرند.
در تولید دستگاه هایی همچون باربیکیو از انواع استیل استفاده می شود. اگر قصد خرید باربیکیو گازی ذغالی یا باربیکیو آیلند را دارید پیشنهاد می کنیم جنس بدنه دستگاه را به خوبی مورد بررسی قرار دهید. برندهای معتبر از جمله برند یوزتک استیل با بهره مندی از متریال درجه یک مانند استیل، تلاش می کنند تا دستگاه هایی بسازد که علاوه بر زیبایی، از کارآیی مناسبی نیز برخوردار باشند. باربیکیو جزو دستگاه هایی است که غالبا در محیط باز قرار داده می شود و در معرض عوامل محیطی است. اگر جنس بدنه مناسب نباشد نمی توانیم انتظار طول عمر زیاد از دستگاه داشته باشیم.

تفاوت استیل نگیر و استیل بگیر

ویژگی های انواع استیل بگیر

ورق استیل 430

برای آشنایی بهتر و شناخت تفاوت استیل نگیر و استیل بگیر به بررسی ویژگی های هر کدام از آن ها اشاره می کنیم. ورق استیل 430 جزو استیل های بگیر است. از نوع فولاد ضد زنگ تولید شده و حاوی مقادیر زیادی از کروم می باشد. این استیل در دسته استیل فریتی قرار می گیرند. میزان مقاومت آن در برابر خوردگی زیاد است و از خاصیت شکل پذیری مناسبی برخوردار می باشد. به همین دلیل در صنایع مختلف کاربرد دارد.

استیل 420

از دیگر استیل های بگیر استیل 420 می باشد که میزان کربن آن زیاد است. این استیل ضد زنگ با استفاده از عملیات حرارتی سخت می شود و در برابر خوردگی عملکرد بسیار عالی از خود نشان می دهد. استیل 420 در برابر اسیدهای خفیف، مواد قلیایی، غذاها، آب شیرین و اکسیژن مقاومت بی نظیری دارد اما میزان مقاومت در برابر خوردگی در مقایسه با ورق های 430 کمتر است.

استیل 410

در خصوص تفاوت استیل نگیر و استیل بگیر باید بگوییم که استیل 410 در برابر اسیدهای خفیف، گازهای گرم، آب شیرین و هوای خشک مقاوم است و میزان دوام آن در برابر خوردگی و گرما نیز قابل قبول می باشد. این ورق قادر است تا دمای 650 درجه سانتی گراد را تحمل کند. از این استیل در تولید توربین های گازی، شیرآلات، سازه های نفتی و … استفاده می شود.
تفاوت استیل نگیر و استیل بگیر

ویژگی های انواع استیل نگیر

از آنجایی که استیل های 316 و 304 جزو استیل های ضد زنگ هستند در هنگام خنک شدن ساختار کریستالی آن ها به شکل آستنیت یا گاما باقی می ماند. به همین دلیل در اغلب مواقع غیر مغناطیسی هستند. آن ها مقادیر زیادی آن در ترکیبات خود دارند اما به دلیل پروسه ای که در تولید آن ها طی می شود خاصیت مغناطیسی خود را از دست می دهند. استیل 304 حاوی 18% کروم و 8% نیکل است. استیل 316 با عنصر مولبیدن آلیاژسازی می شود که در برابر میدان های مغناطیسی واکنش های ناچیز از خود نشان می دهد. معمولا این نوع از استیل را در مواقعی استفاده می کنند که به فلزهای غیرمغناطیسی نیاز باشد. در غیر این صورت می توان به سراغ سایر استیل ها برای تولید محصولات در صنایع گوناگون رفت.

برای مشاهده قیمت های انواع باربیکیو میتوانید کاتالوگ زیر را دانلود کنید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *