بهترین باربیکیو برای آلاچیق

بهترین باربیکیو برای آلاچیق چیست؟

اگر به دنبال خرید بهترین باربیکیو برای آلاچیق هستید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. زیرا به معرفی بهترین باربیکیو برای آلاچیق خواهیم پرداخت و ویژگی های هر کدام را مورد بررسی قرار می دهیم. در حال حاضر باربیکیو در سه نوع برقی، گازی و ذغالی تولید می شود که نوع ذغالی و گازی آن از طرفداران بیشتری برخوردار است.

بهترین باربیکیو برای آلاچیق

بهترین باربیکیو برای آلاچیق

بهترین باربیکیو برای آلاچیق دارای چه خصوصیاتی است؟ باربیکیو را می توان جزو تجهیزات باغی در نظر گرفت. اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که اوقات فراغت خود را در ویلا یا باغ و در کنار خانواده می گذرانید بهتر است از انواع کباب پزها و باربیکیو گازی و ذغالی استفاده کنید تا امکان طبخ انواع کباب های دلچسب برای شما فراهم شود. معمولا در خرید باربیکیو گازی ذغالی برای آلاچیق و فضاهای باز، توجه زیادی به دودزا بودن آن نمی شود. اما اگر بخواهید از این دستگاه در محیط بسته یا آپارتمان استفاده کنید باید حتما نوع بدون دود آن را خریداری کنید. در مطالب گذشته ذکر کردیم که برندهایی مانند باربیکیو آیلند اقدام به تولید انواع کباب پزهای بدون دود کرده تا تمام افراد بتوانند در محیط های مختلف، غذاهایی لذیذ و دلپذیر را تدارک ببینند.

باربیکیو و کباب پز مانند بسیاری از دستگاه ها، از تنوع زیادی در طراحی و تولید برخوردار است. به همین دلیل در هنگام خرید باید ابتدا نیاز خود را در نظر بگیرید و مدلی را انتخاب کنید تا بیشترین کارآیی را برای شما داشته باشد. در ادامه به بررسی دو مدل پرطرفدار از جمله باربیگیو گازی و ذغالی اشاره می کنیم.

باربیکیو گازی

باربیکیو گازی قابل استفاده در فضاهای باز می باشد و به وسیله گاز شهری یا کپسول گاز مایع کار می کند. در هنگام استفاده از این دستگاه باید از اتصال ایمن آن به کپسول یا گاز شهری اطمینان داشته باشید تا خطراتی مانند آتش سوزی رخ ندهد. کباب پز گازی دارای مزایا و معایبی است که بررسی هر کدام از آن ها قبل از خرید، الزامی می باشد. به طور مثال در هنگام طبخ نواع غذا، نگرانی از بابت کثیف شدن دستگاه و گیر کردن مواد غذایی به میله های آن نخواهید داشت. زیرا از میله ها و مشعل های استیل و آلومینیومی در آن استفاده شده که تمیز کردن آن را با سهولت همراه می سازد. این متریال ضد زنگ می باشند و مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی، زنگ زدگی و پوسیدگی دارد.

در ساخت باربیکیو گازی که می توان آن را به عنوان یکی از بهترین باربیکیو برای آلاچیق دانست از مواد مختلفی مانند میله های استیل، میله های ضد زنگ، میله های استیل سرامیکی، ورق های استیل استفاده می شود. باربیکیوهایی که دارای میله های استیل سرامیکی هستند گزینه بهتری برای خرید محسوب می شوند. باربیکیو گازی از قیمت بالاتری نسبت به نوع ذغالی برخوردار است و اگر می خواهید از آن در مسافرت ها استفاده کنید باید حتما کپسول گاز مایع را با خود همراه داشته باشید. در غیر این صورت توصیه ما استفاده از باربیکیو ذغالی است.

باربیکیو ذغالی

همان طور که از نام باربیکیو ذغالی پیداست از ذغال برای روشن کردن آن استفاده می شود. این دستگاه قابل حمل است و می توان به راحتی در مسافرت ها از آن بهره گرفت. از قدیم الایام تا کنون از ذغال برای طبخ انواع کباب و گوشت استفاده می شده زیرا طعمی بی نظیر به کباب می دهد. پخت غذا با باربیکیو ذغالی که بهترین باربیکیو برای آلاچیق محسوب می شود به زمان بیشتری نیاز دارد اما گوشت کاملا مغز پخت شده و از سوختن آن جلوگیری می شود. اگر می خواهید طعم غذا با باربیکیو ذغالی بهتر شود می توانید از چوب طبیعی برای سوخت آن استفاده کنید.

حرارتی که از ذغال تولید می شود قدرت بیشتری نسبت به گاز شهری دارد و می تواند گوشت را به بهترین نحو پخت کند. طعمی که ذغال برای انواع غذا به ارمغان می آورد هیچ کدام از کباب پزهای مدرن قادر به ارائه آن نخواهند بود. در تولید باربیکیو ذغالی از موادی همچون سرامیک، میله های آهنی و ورق استیل ضد زنگ استفاده می شود. با وجود تمام مزایایی که کباب پزهای ذغالی به همراه دارند قیمت آن نسبت به نوع گازی ارزان تر است. زیرا از تجهیزات کمتری بهره می برند.

بهترین باربیکیو برای آلاچیق

کلام آخر!

پس از اینکه به معرفی بهترین باربیکیو برای آلاچیق پرداختیم نوبت به این می رسد که جایگاه این دستگاه را در دیزاین ویلا و باغ مورد بررسی قرار دهیم. در سال های گذشته ساخت انواع کباب پز دردسر زیادی داشت. اما امروزه با طراحی و ساخت باربیکیو ، می توان به راحتی و با دردسر کمتر، اقدام به تهیه کباب در فضای منزل کرد و از خوردن آن لذت برد. طراحی باربیکیو به شیوه سنتی و مدرن برای افراد بسیار جالب است و اغلب آن ها تلاش می کنند تا از این دستگاه در فضاهایی مانند حیاط، روف گاردن، باغ و … استفاده کنند و آن را به عنوان بخشی از محوطه سازی و فضای سبز در نظر بگیرند.

اگر در قصد تهیه کباب در محیط های سربسته را دارید و می خواهید نوعی از باربیکیو را انتخاب کنید که نیاز به نظافت کمتری داشته باشد باربیکیو گازی برای شما انتخاب مناسبی خواهد بود. زیرا هیچ نیازی به استفاده از ذغال، خاکستر ناشی از آن، پخش شدن و …. نیست. طراحی باربیکیو بدون دود از نتایج مثبت استفاده از فناوری در این حوزه می باشد. اما به طور کلی طبخ انواع غذا بر روی ذغال طعم بهتری خواهد داشت.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *