باربیکیو گازی بدون دود

باربیکیو گازی بدون دود چیست؟

باربیکیو گازی بدون دود یکی از بهترین انتخاب ها برای خانه های آپارتمانی می باشد. زیرا یکی از مشکلات عمده ای که در هنگام استفاده از دستگاه های باربیکیو با آن مواجه هستیم تولید دود فراوان است. این امر سبب می شود افرادی که در آپارتمان ساکن هستند قادر به استفاده از این دستگاه نباشند. در این مطلب شما را با باربیکیو گازی بدون دود آشنا می کنیم تا با استفاده از آن بتوانید غذاهایی دلچسب و لذیذ برای خانواده و مهمانان خود فراهم کنید.

باربیکیو گازی بدون دود

باربیکیو گازی بدون دود

معمولا افرادی که در آپارتمان زندگی می کنند به سراغ انتخاب باربیکیو گازی بدون دود می روند. زیرا این دستگاه هیچ دودی تولید نمی کند. غذاهای کبابی به عنوان یکی از اعضای لاینفک سفره های ایرانی به شمار می روند. همه ما تمایل داریم در هنگام پذیرایی از مهمان، بهترین غذاها را تدارک ببینیم که قطعا یکی از آن ها انواع کباب می باشد. در حال حاضر اغلب افراد در خانه های آپارتمانی ساکن هستند و این امر باعث محدودیت آن ها در استفاده از کباب پز و باربیکیو می شود. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید نگران نباشید! زیرا با تولید باربیکیو گازی بدون دود این مشکل حل شده است و امکان خرید باربیکیو گازی ذغالی برای خانه های آپارتمانی نیز مهیاست.
در سال های گذشته باید خرید تمام ابزارها و وسایل مورد نیاز را به طور حضوری انجام می دادیم. اما امروزه می توانید به راحتی خرید خود را از فروشگاه های اینترنتی انجام دهید. یکی از برندهایی که اکنون به جایگاه ویژه ای دست یافته باربیکیو آیلند می باشد. هنگامی که به سایت این مجموعه مراجعه کنید با مدل های مختلفی از باربیکیو و کباب پز آشنا خواهید شد که انتخاب هر کدام از آن ها بر اساس نیاز، محیط زندگی و میزان بودجه شما انجام می گیرد.
به طور مثال اگر به دنبال باربیکیویی هستید که آن را در فضای بیرونی یا گوشه حیاط و آلاچیق قرار دهید باید به سراغ خرید باربیکیو گازی ذغالی بروید. زیرا طعم دودی و دلچسبی را به غذا می دهد. اما اگر در آپارتمان زندگی می کنید و فضای محدودی را در اختیار دارید باربیکیو گازی و ذغالی برای شما مناسب نخواهد بود و باید از مدل گازی برقی آن بهره بگیرید.

باربیکیو گازی بدون دود

مهم ترین ویژگی های باربیکیو گازی بدون دود

با طراحی و تولید باربیکیو گازی بدون دود تحول بزرگی در این صنعت ایجاد شد. زیرا می توان از این دستگاه در تمام فضاها و مکان ها استفاده کرد. منبع سوخت آن ها گاز شهری و کپسول گاز مایع می باشد. به طور معمول طراحی باربیکیوهایی که فاقد دود هستند به شکل ایستاده است تا عصاره مواد غذایی در حال پخت، به طور مستقیم بر روی حرارت ریخته نشود و دود از آن تولید نشود.
یکی دیگر از ویژگی های باربیکیو گازی بدون دود این است که آلاینده و گاز مضر تولید نمی شود. در باربیکیوهای معمولی و ذغالی که دود تولید می شود شاهد سوختن گاز طبیعی و اکسیژن هستیم که به دنبال میزان قابل توجهی دی اکسید گوگرد و دی اکسید کربن تولید می شود که به شدت برای سلامت انسان مضر است. به همین دلیل تولید باربیکیو از نوع بدون دود، باعث شده تا از میزان این آلاینده ها کاسته شود.

جلوگیری از شعله ور شدن مواد غذایی

معمولا از مواد غذایی مانند گوشت برای طبخ بر روی باربیکیو استفاده می شود. هنگامی که گوشت را بر روی باربیگیو گازی و ذغالی قرار می دهید شاهد شعله ور شدن آن هستید. زیرا عصاره گوشت بر روی حرارت و آتش ریخته می شود. این موضوع برای افرادی که به بیماری های قلبی مبتلا هستند به شدت مضر است. اما باربیکیوهایی که بدون دود هستند این مشکل را ندارند و با طراحی ایستاده، از برخورد عصاره گوشت با آتش جلوگیری می شود.

خرید انواع باربیکیو با قیمت عالی

حمل و نقل آسان

به طور معمول باربیکیوهایی که برای محیط های آپارتمانی تولید می شوند از وزن کمتری برخوردار هستند و می توان به راحتی آن ها را جابجا کرد. بهترین مکان برای نگهداری این دستگاه در تراس یا بالکن می باشد تا در معرض هوای آزاد قرار داشته باشد تا بوی مواد غذایی در فضای داخلی خانه پخش نشود.

باربیکیو گازی بدون دود

صرفه جویی در مصرف گاز شهری

باربیکیو گازی بدون دود در مقایسه با سایر مدل های باربیکیو، از گاز شهری به مقدار کمتری استفاده می کند که این امر می تواند زمینه را برای صرفه جویی در مصرف انرژی فراهم کند. همچنین سیخ گردان هایی که برای این دستگاه تعبیه شده اند به صورت چند محوره هستند.

نکات مهم در هنگام خرید باربیکیو گازی بدون دود

توصیه می کنیم در هنگام خرید دستگاه باربیکیو از نوع گازی، برقی و ذغالی ابتدا نکات زیر را در نظر بگیرید. زیرا باربیکیوها در انواع مختلفی تولید می شوند که هر کدام از آن ها می تواند ویژگی های منحصر به فردی داشته باشد.

نوع غذا

قصد دارید از باربیکیو برای طبخ چه نوع غذاهایی استفاده کنید؟ برخی از افراد گیاه خوار و برخی دیگر گوشت خوار هستند. اگر گیاه خوار هستید محدودیت کمتری در انتخاب نوع باربیکیو دارید زیرا گیاه به راحتی پخته می شود و نیاز به قدرت کمتری از جانب باربیکیو دارد.

قابلیت حمل

برخی از باربیکیوها به شیوه ای طراحی و تولید می شوند که قابلیت حمل دارند. باربیکیو گازی بدون دود نیز دارای این ویژگی می باشد. اما توصیه می کنیم آن را به دفعات زیاد جابجا نکنید تا مشکلی در قطعات آن به وجود نیاید. قبل از خرید بهترین مکان در بالکن یا تراس را برای آن در نظر بگیرید تا خیالتان از بابت آن راحت باشد.

مصرف شخصی یا صنعتی

بسیاری از رستوران ها از طبخ به روش باربیکیو استفاده می کنند زیرا طرفداران زیادی دارد. اگر شما صاحب رستوران هستید نیازی نیست تا از باربیکیو بدون دود بهره بگیرید. زیرا اغلب رستوران ها دارای دودکش های بزرگی هستند که دود حاصل از پخت غذا را از محیط بیرون می برند. اما اگر برای مصرف شخصی به دنبال یک باربیکیوی مناسب می گردید می توانید به سراغ نوع بدون دود آن بروید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *