آشنایی با باربیکیو ال شکل

باربیکیو ال شکل یکی از انواع طراحی باربیکیو می باشد که افراد زیادی به آن علاقه مند هستند. معمولا این شیوه از طراحی برای مکان هایی انجام می شود که ابعاد کوچکی دارد و با احداث باربیکیو ال شکل تلاش می کنیم از تمام فضایی که در اختیار داریم به بهترین شکل استفاده کنیم. با ما همراه باشید تا به بررسی جوانب مختلف این مدل از دستگاه پخت غذا بپردازیم.

باربیکیو ال شکل

باربیکیو چیست ؟

قبل از آنکه به باربیکیو ال شکل و ویژگی های آن بپردازیم بهتر است اشاره ای به تعریف باربیکیو داشته باشیم. باربیکیو یکی از دستگاه های پرطرفدار در طبخ غذا محسوب می شود که از منابع مختلفی به عنوان سوخت بهره می برد. به طور مثال برخی از مشتریان با خرید باربیکیو گازی ذغالی می توانند از دو نوع سوخت برای روشن کردن دستگاه استفاده کنند.

باربیکیو گازی و ذغالی به عنوان یک دستگاه دوکاره محسوب می شود که خرید آن مقرون به صرفه تر از دستگاه های تک کاره می باشد. باربیکیو ال شکل نوعی از طراحی است که قابل نصب در تمام مکان ها می باشد. هیچ فرقی نمی کند که شما می خواهید باربیکیو آیلند  را اجرا کنید یا از فضای تراس و بالکن برای پخت غذا بهره بگیرید. بلکه مهم آن است که این شیوه از طراحی باعث می شود از تمام فضا استفاده بهینه کنید.

خرید انواع باربیکیو با قیمت عالی

معرفی انواع باربیکیو ال شکل

اغلب مشتریان و افرادی که به سراغ خرید باربیکیو گازی ذغالی می روند تمایل دارند نوع آجری را آن انتخاب کنند. قطعا استفاده از آجرهای نسوز در ساخت این دستگاه اهمیت زیادی دارد. آجرهای نسوز قادر به تحمل دمای بالا می باشد و می تواند به خوبی حرارت را در اطراف غذا پخش کند. این موضوع سبب بهبود طعم غذا خواهد شد. اگر آجر یا مصالحی که در ساخت باربیکیو بکار می برید از کیفیت خوبی برخوردار نباشد قطعا به مرور زمان کارآیی خود را از دست می دهد. آجرهای نسوز در ابعاد مختلف تولید می شوند که انتخاب آن ها بر اساس نیاز، سلیقه و بودجه شما انجام می شود.

از دیگر مدل های باربیکیو ال شکل می توان به باربیکیو برقی نیز اشاره کرد. همان طور که از نام آن پیداست از انرژی برق برای روشن کردن آن استفاده می شود. از آنجایی که باربیکیوهای برقی نمی توانند طعم دلپذیر ذغال را به غذا و کباب منتقل کنند از طرفداران کمتری برخوردار هستند. اما باید بدانید که دود حاصل از باربیکیو برقی بسیار کم است و به همین دلیل قابل استفاده در آپارتمان ها نیز می باشد.

باربیکیو ال شکل

کاربرد باربیکیوی ال شکل

هیچ محدودیتی در محل استفاده و کاربرد باربیکیو ال شکل وجود ندارد. اگر می خواهید آن را در فضای باز احداث کنید می توانید به سراغ روف گاردن، محوطه ویلا، بالکن، تراس و … بروید. معمولا نصب این باربیکیو در تراس آپارتمان ها باعث می شود که دود ناشی از پخت غذا وارد محوطه داخلی منزل نشود. طبخ انواع مواد غذایی بر روی این دستگاه امکان پذیر است. انواع کباب، مرغ، گوشت، سبزیجات، قارچ و … توسط این دستگاه به خوبی طبخ می شوند. لازم به ذکر است که مدت زمان پخت هر کدام از مواد غذایی با دیگری متفاوت است. به طور مثال سبزیجات خیلی سریع تر از استیک پخته می شوند. پس بهتر است هر دوی آن ها را به طور همزمان بر روی سیخ یا صفحه گریل قرار ندهید. این امر می تواند باعث خام ماندن و سوختگی دیگری شود.

جالب است بدانید که ساخت باربیکیو خانگی توسط شما بسیار آسان است. البته اگر بخواهید از آجر کمک بگیرید کار شما راحت تر نیز می شود. مهم ترین قسمت های باربیکیو شامل بدنه، بخش زیرین و دودکش می باشد. در گام نخست باید آب، ماسه و سیمان، سیم مفتول، آجر نسوز و لوازم بنایی از جمله ماله، بیل، کلنگ، دستکش و … را آماده کنید. ابتدا دیوار چینی باربیکیو را انجام دهید و سپس از آجر نسوز برای نمای آن استفاده کنید. آجرهایی که برای ساخت باربیکیوی ال شکل مورد استفاده قرار می گیرند و از دوام و عمر طولانی برخوردار هستند شامل آجر نسوز انگلیسی، شاموتی، مشکی و سفید است.

باربیکیو ال شکل

مراحل ساخت باربیکیو ال شکل

ابتدا باید جایگاه باربیکیو را در خانه یا ویلای خود در نظر بگیرید. آجرها را به عنوان الگوی چیدمان در کنار یکدیگر قرار دهید. بهتر است فاصله ای معادل 1 سانتی متر میان هر کدام از آجرها در نظر داشته باشید. این فضا برای ملات و پودر بندکشی نهایی است. توصیه می کنیم از برش آجرها در این مرحله بپرهیزید.

اکنون نوبت به ساخت ملات برای دیوارچینی می رسد. ترکیب پنج قسمت ماسه و یک قسمت سیمان به همراه مقداری آب، یک ملات عالی را برای شما آماده می کند. از این ملات برای چسباندن آجرها بر روی یکدیگر استفاده کنید. میزان شل بودن یا سفت بودن ملات بسیار مهم است. میزان قوام آن باید مناسب باشد و بیش از حد شل یا سفت نباشد.

پس از آنکه ملات را آماده کردید باید یک لایه ملات ضخیم در محل الگوی آجرها بریزید تا آن بخش به عنوان پی اصلی در نظر گرفته شود. مسیر ریختن ملات باید قائم و بر روی یک خط صاف باشد. منظم کردن لبه های باربیکیو و چیدن آجرها اهمیت زیادی دارد. هر چه در ساخت باربیکیوی ال شکل دقت بیشتری به خرج دهید در نهایت شکیل تر و زیباتر خواهد شد. اگر می خواهید هزینه ساخت باربیکیو برای شما کمتر شود می توانید اسکلت اصلی را با بلوک سیمانی یا آجر لفتون بسازید و در نهایت از آجر نسوز برای نمای آن استفاده کنید.

برای مشاهده قیمت های انواع باربیکیو میتوانید کاتالوگ زیر را دانلود کنید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *