باربیکیوهای مناسب فضای باز

آشنایی با باربیکیوهای مناسب فضای باز

بهترین باربیکیوهای مناسب فضای باز شامل باربیکیو آجری، ذغالی، گابیونی و … می باشد. اغلب افراد تمایل دارند این دستگاه را در محوطه یا فضای باز قرار دهند تا بتوانند از سوخت هایی مانند ذغال برای طبخ مواد غذایی استفاده کنند. زیرا استفاده از ذغال در مکان های کوچک و آپارتمانی امکان پذیر نمی باشد. در این مطلب قصد داریم علاوه بر پرداختن به بهترین باربیکیوهای مناسب فضای باز، به ویژگی های هر کدام نیز اشاره کنیم.

باربیکیوهای مناسب فضای باز

باربیکیوهای مناسب فضای باز

باربیکیوهای مناسب فضای باز بسیار متنوع هستند و می توانید بر اساس سلیقه، نیاز و بودجه یکی از آن ها را انتخاب کنید. معمولا در خانه های ویلایی، باربیکیو را در بیرون از ساختمان قرار می دهند تا بتوانند از ذغال برای روشن کردن آن کمک بگیرند. اما در فضاهای آپارتمانی بهتر است از باربیکیو گازی یا برقی استفاده شود. اگر در آپارتمان زندگی می کنید و تمایل به طبخ غذای ذغالی دارید باید دستگاه را در تراس یا بالکن تعبیه کنید تا دود حاصل از پخت غذا به فضای داخلی خانه سرایت نکند. در ادامه با انواع باربیکیوهای مناسب فضای باز آشنا خواهیم شد.

خرید انواع باربیکیو با قیمت عالی

باربیکیو سنگی یا آجری

باربیکیوهای سنگی یا آجری از دوام و مقاومت فوق العاده ای برخوردار هستند. تفاوت آن ها در مصالح بکار رفته می باشد اما تفاوت چندانی از نظر ساختار با یکدیگر ندارند و شیوه ساخت آن ها مشابه است. از مهم ترین مزایای آن ها ثابت نگه داشتن حرارت و گرمای آتش است. توصیه می کنیم اگر قصد استفاده از آجر برای ساخت این دستگاه را دارید بهتر است به سراغ آجرهای نسوز بروید. خوشبختانه به دلیل پیشرفتی که در تکنولوژی شاهد هستیم تغییرات زیادی در کیفیت مصالح به وجود آمده که کارآیی آن ها را دوچندان کرده است. این آجرها بر اثر جذب دوده ذغال، سیاه نمی شوند و از نظر ظاهری زیبا هستند. لازم به ذکر است که ساخت باربیکیو گازی و ذغالی با این متریال امکان پذیر است و می توان آن را در فضای باز نیز تعبیه کرد.
باربیکیوهای مناسب فضای باز

باربیکیو ذغالی

دلایل بسیار زیادی وجود دارد که به سراغ انتخاب باربیکیو ذغالی برویم. نخست آنکه شکل ظاهری غذا بر اثر طبخ با ذغال زیباتر و اشتها برانگیزتر می شود و دوم آنکه طعم بی نظیری به خود می گیرد. این روش از پخت برای انواع کباب، برگر، استیک، مرغ و … توصیه می شود. باربیکیو ذغالی، نسل جدیدی از منقل های سنتی هستند که از امکانات و قابلیت های پیشرفته تری برخوردار می باشند. اگر مطالب قبلی وب سایت ما در خصوص باربیکیو کابینت دار را مطالعه کرده باشید به خوبی می دانید که باربیکیوهای امروزی دارای کابینت، قفسه، نظم دهنده و … هستند تا افراد بتوانند لوازم آشپزی خود را در آن نگهداری کنند.
باربیکیو ذغالی یکی از بهترین باربیکیوهای مناسب فضای باز محسوب می شود که از نظر قیمت در مقایسه با باربیکیو گازی و زغالی ارزان تر است. چون ساختار ساده تری دارد و از تجهیزاتی مانند شیر، شعله و .. در آن استفاده نشده است. البته افراد می توانند با خرید باربیکیو گازی ذغالی، با یک تیر دو نشان بزنند و با پرداخت هزینه ای معقول، یک دستگاه دوکاره را تهیه کنند. باربیکیوهایی که برای فضای باز مناسب هستند به نام باربیکیو آیلند نیز شناخته می شوند. این دستگاه ها از ابعاد بزرگ تری برخوردارند و بسیار محبوب هستند.

باربیکیو گازی

در هنگام طبخ مواد غذایی با باربیکیو گازی نیز شاهد تولید دود و بو هستیم. اما میزان آن از باربیکیو ذغالی کمتر است. باربیکیو گازی که گزینه ای دیگر برای فضای باز محسوب می شود کاربرد آسان تری دارد و زمان پخت غذا را کاهش می دهد. سوخت مورد نیاز برای روشن کردن آن گاز شهری و کپسول گاز مایع می باشد. ساختار آن ها از سنگ، آجر، چدن یا استیل است که انتخاب هر کدام از آن ها به نیاز شما بستگی دارد.
باربیکیوهای گازی نسبت به سایر باربیکیوها سریع تر گرم می شود و پروسه پخت غذا را کاهش می دهد. امکان تنظیم حرارت در آن وجود دارد و می توانید انواع سبزیجات، مرغ، کباب و گوشت را بر روی آن طبخ کنید. توجه داشته باشید که در باربیکیوهای ایرانی می توان از سیخ استفاده کرد. در حالی که در باربیکیوهای خارجی مکانی برای تعبیه سیخ در نظر گرفته نشده است و این امر یکی از مهم ترین تفاوت های باربیکیو ایرانی و خارجی است. اگر می خواهید با سایر تفاوت ها آشنا شوید توصیه می کنیم به مطلب مربوطه مراجعه کنید.

باربیکیوهای مناسب فضای باز

نکات مهم در نصب باربیکیوهای مناسب فضای باز

ارتفاع استاندارد

باربیکیوهای مناسب فضای باز را می توان در مکان هایی مانند آلاچیق، روف گاردن، پاسیو، حیاط و … نصب کرد. در هنگام نصب باید به محیط و سقف آن توجه کنید و سپس ارتفاع پیشخوان باربیکیو را تنظیم کنید. بهتر است ارتفاع را بر اساس قد یک انسان بالغ در نظر بگیرید. یک انسان بالغ به طور متوسط دارای قد 150 الی 160 سانتی متر می باشد.

طراحی پیشخوان

توصیه می کنیم در طراحی پیشخوان باربیکیو، فضایی را برای آماده سازی مواد غذایی در نظر بگیرید. قطعا هر چقدر این فضا بزرگ تر باشد می توانید استفاده بهتری از آن داشته باشید. اغلب باربیکیوها از استیل ضد زنگ یا ورق های گالوانیزه تولید می شوند که از نظر زیبایی، مقاومت و براقیت جایگاه نخست را دارند.

نصب در مکان مناسب

بهترین مکان برای نصب باربیکیوهای مناسب فضای باز، دورتر از خانه است. به این معنا که فاصله دستگاه تا فضای داخلی خانه را حفظ کنید تا دود حاصل از پخت غذا به داخل خانه نفوذ نکند. همچنین باربیکیو را در نزدیکی مواد اشتعال زا مانند درختان و گیاهان نصب نکنید تا از خطرات احتمالی بدور باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *