انواع منبع سوخت در باربیکیو

انواع منبع سوخت در باربیکیو کدامند؟

انواع منبع سوخت در باربیکیو شامل برق، گاز و ذغال است. برخی از دستگاه ها می توانند به طور همزمان از چندین منبع سوخت استفاده کنند. باربیکیو گازی و ذغالی جزو دستگاه های چند کاره محسوب می شود که از طرفداران زیادی برخوردار است. در این مطلب قصد داریم به معرفی انواع منبع سوخت در باربیکیو و بررسی جوانب مختلف آن بپردازیم.

انواع منبع سوخت در باربیکیو

انواع منبع سوخت در باربیکیو

انواع منبع سوخت در باربیکیو موضوعی است که باید در هنگام خرید به آن توجه ویژه ای نشان دهید. معمولا باربیکیوها از لحاظ مختلفی دسته بندی می شوند که یکی از آن ها منبع سوخت است. این دستگاه ها با سوخت های متنوعی کار می کنند که شامل ذغال، گاز و برق است. غالبا باربیکیو ذغالی از طرفداران بیشتری برخوردار است اما اغلب مشتریان تمایل دارند از دستگاه های چندکاره استفاده کنند و به سراغ خرید باربیکیو گازی ذغالی می روند. اگر در محیط های کوچک مانند آپارتمان زندگی می کنید می توانید اقدام به خرید باربیکیو گازی یا رومیزی کنید. این دستگاه ها هیچ گونه دودی از خود تولید نمی کنند و روند پخت غذا را آسان می کنند. در ادامه به بررسی انواع منبع سوخت در باربیکیو خواهیم پرداخت.

خرید انواع باربیکیو با قیمت عالی

ذغال

باربیکیویی که از منبع ذغال برای طبخ غذا بهره می گیرد مزایای زیادی نسبت به سایر باربیکیوها دارد. قطعا تا کنون غذاهایی را میل کرده اید که بر روی ذغال طبخ شده اند. پخت انواع گوشت و کباب بر روی ذغال طعمی بسیار لذیذ به آن می دهد که قابل مقایسه با هیچ طعمی نیست. برخی از منابع سوخت مانند ذغال قابل حمل هستند. به این معنا که می توانید آن را در مسافرت، پیک نیک و گردش با خود همراه کنید و نیاز به تجهیزات اضافه نخواهید داشت. در حالی که اگر باربیکیو گازی یا برقی را انتخاب کنید نمی توانید آن را در مسافرت با خود همراه کنید. عدم دسترسی به پریز برق یا گاز شهری محدودیت زیادی برای شما به وجود خواهد آورد.
باربیکیوهای ذغالی از نوع باربیکیو آیلند ، رومیزی و … از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار هستند. اما قبل از خرید آن ها باید به چند نکته مهم توجه کنید. اولا اینکه طبخ غذا با باربیکیو ذغالی، دود بسیار زیادی تولید می کند که این امر می تواند برای افراد آپارتمان نشین محدودیت های زیادی را به وجود آورد. به همین علت توصیه می شود که اگر در خانه های ویلایی یا حیاط دار ساکن هستید حتما باربیکیو ذغالی را در فضای آزاد قرار دهید تا دود حاصل از آن باعث سلب آسایش اطرافیان نشود.
ذغالی که برای باربیکیو خریداری می کنید باید مرغوب باشد تا علاوه بر طبخ بهتر غذا، باعث ایجاد بوی نامطبوع نشود. برخی از ذغال ها از تخته چوب تولید می شوند که گزینه ای بسیار نادرست می باشند. حرارتی که از ذغال ساطع می شود از نوع حرارت غیرمستقیم می باشد و برای پخش یکنواخت آن در زیر غذا، باید به چیدمان ذغال توجه کنید.

انواع منبع سوخت در باربیکیو

گاز

گاز از دیگر انواع منبع سوخت در باربیکیو به شمار می رود که بعد از ذغال در رتبه دوم محبوبیت قرار گرفته است. باربیکیوهایی که نیاز به گاز دارند از تجهیزاتی مانند شعله، سرشعله، شیلنگ، شیر و … برخوردار هستند. حرارت تولید شده از گاز از نوع حرارت مستقیم می باشد که زمان پخت غذا را کوتاه می کند. در حالی که حرارت ساطع شده از ذغال غیر مستقیم است و برای طبخ غذا به زمان بیشتری نیاز داریم. هنگامی که بخواهید از ذغال استفاده کنید باید چیدمان آن به نحوی باشد که حرارت به طور یکنواخت در زیر غذا پخش شود. اما این مشکل در خصوص باربیکیو گازی وجود ندارد. شعله هایی که در باربیکیو گازی تعبیه شده اند کاملا منظم و ردیف می باشند که سبب پخت یکنواخت انواع گوشت و کباب خواهد شد. توجه داشته باشید که خرید باربیکیو گازی برای افرادی مناسب است که قصد حمل آن را ندارند. زیرا این باربیکیو با استفاده از گاز شهری کار می کند. لازم به ذکر است که اگر مجبور به حمل و جابجایی آن شدید می توانید از کپسول گاز مایع کمک بگیرید که هزینه ای جداگانه در برخواهد داشت. در هنگام حمل کپسول گاز مایع بسیار مراقب باشید زیرا خطرات خاص خود را دارد. بهترین گزینه خرید باربیکیو گازی ذغالی است. در مواقعی که مسافرت یا پیک نیک هستید می توانید از ذغال و هنگامی که در منزل هستید از گاز استفاده کنید.
انواع منبع سوخت در باربیکیو

برق

از دیگر انواع منبع سوخت در باربیکیو، برق است. ابعاد باربیکیوهای برقی نسبت به نوع ذغالی و گازی کوچک تر است. به همین علت می توانید آن را در فضاهای کوچک مانند آشپزخانه نیز قرار دهید. در هنگام طبخ غذا با این دستگاه هیچ گونه دود و بویی منتشر نمی شود و از این بابت انتخاب مناسبی است. باربیکیو برقی قابل حمل در مسافرت و پیک نیک نمی باشد و بهتر است آن را در منزل مورد استفاده قرار دهید. اگر به دنبال دستگاهی هستید که طعم دلچسب ذغال را به غذا بدهد باربیکیو برقی گزینه مناسبی نیست. زیرا طبخ غذا را با کمک المنت هایی که در آن تعبیه شده انجام می دهد. اغلب افراد اذعان دارند که انواع گوشت و کباب در باربیکیو برقی خشک می شود. این امر به دلیل از بین رفتن آب میان بافتی گوشت است که برای بسیاری از افراد خوشایند نیست. اما باربیکیو ذغالی آب میان بافتی گوشت و انواع غذاها را از بین نمی برد و یک غذای خوش طعم، آبدار و کاملا پخته شده را تحویل شما می دهد.

برای مشاهده قیمت های انواع باربیکیو میتوانید کاتالوگ زیر را دانلود کنید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *