انواع مدل های باربیکیو خانگی رومیزی

آشنایی با انواع مدل های باربیکیو خانگی رومیزی

در این بخش شما را با انواع مدل های باربیکیو خانگی رومیزی آشنا می کنیم. کباب پزهای رومیزی برای مکان هایی مانند آپارتمان مناسب اند که فضای کافی برای قراردادن باربیکیو ندارند. انواع مدل های باربیکیو خانگی رومیزی به راحتی بر روی کابینت یا کانتر آشپزخانه قرار می گیرند و می توانند غذا را با بهترین کیفیت طبخ کنند.

انواع مدل های باربیکیو خانگی رومیزی

بسیاری از افراد به دنبال مدل ها و انواع مدل های باربیکیو خانگی رومیزی هستند. زیرا امکان قرار دادن باربیکیو با ابعاد بزرگ در تراس، بالکن، حیاط و … را ندارند. مشتریان این دستگاه غالبا افرادی هستند که در محیط های کوچک زندگی می کنند و از فضای کافی برخوردار نیستند. اما باید بگوییم که هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد و شما می توانید از باربیکیوهای رومیزی در هر مکانی استفاده کنید. طولانی بودن پروسه طبخ غذا با سیخ سبب شده تا برخی از مشتریان به دنبال آسان تر کردن این پروسه باشند و دستگاه هایی را انتخاب کنند که سرعت طبخ غذا را بیشتر کند.

انواع مدل های باربیکیو خانگی رومیزی برای مسافرت نیز گزینه مناسبی محسوب می شوند. شما می توانید خرید باربیکیو گازی ذغالی را به منظور حمل و نقل و استفاده در پیک نیک ها انجام دهید. اگر مطالب قبلی وب سایت ما را دنبال کرده باشید به خوبی می دانید که مزایای باربیکیو کمپینگ چیست و چه عملکردی دارد.

باربیکیوهای رومیزی برای استفاده در مکان هایی همچون رستوران ها نیز مناسب است اما باید توجه داشته باشید که از ابعاد بزرگ آن ها کمک بگیرید. زیرا رستوران ها و آشپزخانه های صنعتی، غذا را در حجم زیاد تولید می کنند و در طول روز به طور مداوم از دستگاه استفاده می کنند. مدل های پیشرفته تر آن از قابلیت ها و امکانات بهتری برخوردار است و کارآیی آن نسبت به مدل های خانگی بیشتر خواهد بود.

انواع مدل های باربیکیو خانگی رومیزی

باربیکیو رومیزی برقی

انواع مدل های باربیکیو خانگی رومیزی در سه نوع برقی، گازی و ذغالی می باشد. هر کدام از این مدل ها دارای ویژگی ها، مزایا و معایبی است که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم. باربیکیو برقی به دلیل عدم وجود شعله، هیچ دود و بویی در هنگام طبخ غذا از خود تولید نمی کنند. آن ها قادرند سرعت پخت غذا را افزایش دهند. منبع اصلی برای استفاده از این دستگاه ها، جریان الکتریکی یا برق است. به همین دلیل نمی توان از این دستگاه در مکان هایی که فاقد برق می باشد استفاده کرد مگر آنکه دستگاه برق اضطراری با خود همراه داشته باشید که بعید می دانیم افراد در مسافرت ها، این دستگاه را با خود همراه کنند.

پس می توان نتیجه گرفت که اگر به دنبال کباب پزی هستید که پخت غذا را در مدت زمانی کوتاه و بدون بو انجام دهید، باربیکیوهای برقی بهترین گزینه محسوب می شوند. از طرفی دیگر باربیکیوهای برقی برای افراد آپارتمان نشین گزینه مناسب تری نسبت به باربیکیو گازی و ذغالی است. چون هیچ گونه عامل مزاحم از جمله دود ایجاد نمی کند و باعث اعتراض ساکنین مجاور نخواهد شد.

باربیکیو رومیزی گازی

باربیکیو رومیزی گازی همانند باربیکیو برقی، فاقد بو و دود در حین طبخ غذا می باشد. منبع سوخت آن گاز شهری یا کپسول گاز مایع می باشد. این دستگاه قابلیت جابجایی را دارد و می توانید در صورت همراه داشتن کپسول گاز، آن را با خود به مسافرت ببرید. در مراحل تولید این دستگاه از شیرآلات، تجهیزات، شعله و … استفاده شده است به همین دلیل از قیمت بالاتری نسبت به نمونه ذغالی برخوردار است. اما برای صرفه جویی در هزینه های خود می توانید به سراغ خرید باربیکیو دوکاره بروید. این دستگاه ها می توانند گاز و ذغال برای طبخ غذا استفاده کنند. در این شرایط امکان استفاده از آن ها در مسافرت نیز مهیاست. فقط کافیست چند عدد ذغال مرغوب با خود همراه کنید. در مطالب گذشته به بررسی ویژگی های ذغال باکیفیت برای باربیکیو پرداختیم.

از مهم ترین ویژگی های کباب پزهای گازی این است که حرارت را به طور یکنواخت در زیر مواد غذایی ایجاد می کند. تنظیم حرارت  وشعله ها بسیار آسان است و فقط کافیست تا شیر آن را بچرخانید. اگر غذای شما از نوع استیک، مرغ یا کباب است پیشنهاد می کنیم آن را بر روی حرارت ملایم طبخ کنید تا لذیذتر شود.

خرید انواع باربیکیو با قیمت عالی

باربیکیو رومیزی ذغالی

در فرهنگ ایرانی، استفاده از ذغال در طبخ غذا بسیار رایج است. طعمی که ذغال به غذا می دهد با هیچ طعمی برابری نمی کند. اما این دستگاه ها نسبت به دو مدل قبلی دود و بوی زیادی از خود تولید می کنند و  باید حتما آن ها را در فضای باز مورد استفاده قرار دهید. اگر در آپارتمان زندگی می کنید و دارای تراس یا بالکن می باشد توصیه می کنیم دستگاه را در آنجا قرار دهید تا دود حاصل از طبخ غذا به سمت فضای آزاد هدایت شود.

باربیکیو ذغالی از پرطرفدارترین انواع مدل های باربیکیو خانگی رومیزی محسوب می شود. توجه داشته باشید که زمان مورد نیاز برای طبخ غذا با این دستگاه مقداری طولانی تر از دستگاه های برقی و گازی می باشد. زیرا حرارتی که از ذغال ساطع می شود یک حرارت غیر مستقیم است و باید زمان بیشتری برای مغزپخت شدن مواد غذایی از جمله گوشت و کباب صرف کنید. باربیکیو رومیزی یا باربیکیو آیلند از نوع ذغالی نمی تواند حرارت را به طور یکنواخت در زیر مواد غذایی به وجود آورد. به همین دلیل برای انجام این کار باید ذغال ها را به نحوی چینش کنید که این یکنواختی حاصل شود.

انواع مدل های باربیکیو خانگی رومیزی

برای مشاهده قیمت های انواع باربیکیو میتوانید کاتالوگ زیر را دانلود کنید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *