انتخاب ذغال برای باربیکیو

آشنایی با نکات انتخاب ذغال برای باربیکیو

در این مطلب به بررسی نکاتی در خصوص انتخاب ذغال برای باربیکیو خواهیم پرداخت. برای استفاده از انواع کباب پز و باربیکیو نیاز به لوازم جانبی دارید. ذغال به عنوان مهم ترین وسیله برای استفاده از باربیکیو ذغالی شناخته می شود که دارای انواع مختلفی است. تنوع ذغال ها بسیار زیاد است و شناخت هر کدام از آن ها می تواند باعث بهترین انتخاب ذغال برای باربیکیو شود.

انتخاب ذغال برای باربیکیو

انتخاب ذغال برای باربیکیو

انتخاب ذغال برای باربیکیو دارای چه نکاتی است؟ شناخت انواع ذغال به شما کمک می کند تا بهترین نوع آن را برای پخت سریع، نسوختن غذا و … انتخاب کنید. باربیکیو ذغالی جزو پرطرفدارین نوع کباب پز محسوب می شود زیرا طعم بی نظیری به غذا می دهد. اغلب افراد تمایل دارند تا غذایی که در مهمانی سرو می کنند را به این روش طبخ کنند. اما توجه داشته باشید که هر ذغالی نمی تواند غذای دلپذیری را برای شما طبخ کند.

ذغال لیمو

بسیاری از افراد تا به حال نام ذغال لیمو را شنیده اند. این نوع از ذغال پرطرفدار از سوخته شدن چوب درختان میوه تهیه می شود. درختانی مانند سیب، بلوط، لیمو و انجیر در تولید این ذغال دخالت مستقیم دارند. نوع سوختن آن ملایم است و بسیار کم دود و کم بو می باشد. استفاده از آن در انواع باربیکیو گازی و ذغالی توصیه می شود.

ذغال فشرده

ذغال فشرده یکی دیگر از انواع ذغال می باشد که از ترکیب تکه های چوب، ذغال و کاه بدست می آید. قطعا کیفیت آن نسبت به ذغال لیمو پایین تر است اما قیمت آن نیز ارزان تر می باشد. افرادی که دوستدار محیط زیست هستند به خوبی می دانند که استفاده از ذغال لیمو می تواند به طبیعت آسیب برساند.

اصول طراحی باربیکیو

ویژگی های ذغال با کیفیت و مرغوب

به منظور خرید باربیکیو می توانید از مدل های ترکیبی آن استفاده کنید. در حال حاضر خرید باربیکیو گازی ذغالی توصیه می شود. زیرا دو منظوره هستند و می توانید آن را از برندهای مطرح مانند باربیکیو آیلند تهیه کنید. ذغالی که برای آن مورد استفاده قرار می گیرد باید دارای ویژگی های زیر باشد:

تولید دمای زیاد

اگر مطالب قبلی ما را در خصوص کباب پز تابشی مطالعه کرده باشید به خوبی می دانید که طبخ غذا با ذغال همانند تکنولوژی کباب پز تابشی می باشد. زیرا ذغال قادر است دمای زیادی از خود تولید کند و پخت انواع غذا و کباب را به طور یکنواخت انجام دهد.

عدم تولید خاکستر زیاد

برخی از ذغال ها بعد از تمام شدن خاکستر زیادی بر جای می گذارند که این امر می توانید تمیز کردن و پاکسازی باربیکیو را با دشواری مواجه کند. توصیه می کنیم ذغال هایی مانند ذغال لیمو را انتخاب کنید تا بعد از سوختن، خاکستر بسیار کمی از آن باقی بماند. بعضی از افراد به دلیل سهولت استفاده از باربیکیو گازی به سراغ آن می روند. زیرا نیازی به استفاده از ذغال برای آن وجود ندارد.

عدم تولید بو و دود

در خصوص انتخاب ذغال برای باربیکیو باید به این موضوع توجه داشته باشید که یک ذغال مرغوب، بو و دود اضافی از خود تولید نمی کند. اگر قصد دارید از باربیکیو ذغالی در محیط خانه استفاده کنید بهتر است ذغال مرغوب را انتخاب کنید.

رنگ و ظاهر

ذغال های با کیفیت دارای رنگ مشکی براق هستند. همچنین هیچ گونه ترکی بر روی آن ها وجود ندارد و حجیم می باشند. اگر این مشخصات را بر روی ذغال مشاهده کردید اقدام به تهیه آن کنید. لازم به ذکر است که قیمت ذغال های مرغوب بیشتر از نوع معمولی آن می باشد.

انتخاب ذغال برای باربیکیو

عدم خاموش شدن سریع

اگر تا به حال ذغال های متنوعی را امتحان کرده باشید به خوبی می دانید که برای روشن نگه داشتن برخی از ذغال ها لازم است که دائما بادبزن را در دست نگه دارید و ذغال ها را باد بزنید. این موضوع در خصوص ذغال های بی کیفیت و نامرغوب صدق می کند. زیرا ذغال های مرغوب به سرعت خاموش نمی شوند و بدون باد زدن نیز مدت زمان زیادی روشن می مانند. این امر یکی از نکات مهم در انتخاب ذغال برای باربیکیو محسوب می شود.

نکته مهم !

اگر در هنگام طبخ غذا، مقداری از ذغال ها باقی ماند باید آن را در شرایط مناسب نگهداری کنید. اگر ذغال در شرایط نامناسب نگهداری شود خاصیت خود را برای شعله ور شدن از دست می دهد. بهترین مکان به منظور قرار دادن ذغال، مکان سرد و خشک است. زیرا اگر ذغال را در محیط مرطوب نگهداری کنید به مرور زمان رطوبت را به خود جذب می کند و روشن کردن آن بسیار دشوار خواهد شد.

راهکارهایی برای کاهش دود از باربیکیو ذغالی

بسیاری از افراد اذعان دارند که در هنگام طبخ غذا با باربیکیو ذغالی دود زیادی از آن تولید می شود و این امر موجب محدودیت طبخ غذا در محیط های مختلف می شود. برای کاهش تولید دود باید نکات مختلفی را در نظر بگیرید که در بخش قبل به مهم ترین آن یعنی انتخاب ذغال برای باربیکیو اشاره کردیم.

نکات دیگری که می تواند راهگشا باشد این است که اجازه ندهید چربی ها و آلودگی ها در کف کباب پز جمع شود. بهتر است بعد از هر بار طبخ، کف باربیکیو را تمیز کنید. همچنین ریختن آب و چربی گوشت بر روی ذغال ها دلیل دیگری بر تولید دود خواهد بود. به همین دلیل برخی از افراد از باربیکیو بدون دود استفاده می کنند. این نوع از کباب پزها به شکل عمودی طراحی می شوند و دارای ساختار ویژه ای می باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *