اصول طراحی باربیکیو

اصول طراحی باربیکیو چیست ؟

در پیاده سازی اصول طراحی باربیکیو باید به نکات مهمی توجه داشته باشید. معمولا این دستگاه ها را در فضای روباز مانند محوطه یا روف گاردن می سازند. اما اگر در آپارتمان ساکن باشید می توانید آن را در بالکن یا تراس نیز جای دهید. با ما همراه باشید تا به بررسی اصول طراحی باربیکیو بپردازیم.

اصول طراحی باربیکیو

آیا با اصول طراحی باربیکیو آشنا هستید؟ در مبحث طراحی باربیکیو، سلیقه نقش بسیار مهم و انکارناپذیری دارد. اما یکی از نکاتی که در تمام طراحی ها لحاظ می شود نصب باربیکیو در مکان های روباز است. تا دود ناشی از طبخ غذا وارد فضای داخلی منزل نشود. اگر جزو افرادی هستید که قصد دارید باربیکیو را در فضای داخلی خانه یا آشپزخانه قرار دهید باید از نوع برقی یا گازی آن استفاده کنید تا دود زیادی تولید نشود اما همچنان شاهد پخش شدن بوی غذا در فضا خواهید بود. با خرید باربیکیو گازی ذغالی می توانید با یک تیر دو نشان بزنید. به این معنا که در برخی از مواقع از دستگاه برای طبخ غذا در فضای آزاد و در برخی مواقع از آن برای استفاده در فضای آشپزخانه بهره بگیرید. باربیکیو گازی و ذغالی یک دستگاه دوکاره محسوب می شود که با پرداخت هزینه ای مقعول، شاهد صرفه جویی مالی خواهید بود.

اصول طراحی باربیکیو

باربیکیو آیلند چیست؟

منظور از باربیکیو آیلند، باربیکیویی است که برای فضای باز طراحی شده و دارای امکانات یک آشپزخانه مستقل می باشد. تمام بخش های این باربیکیو شامل کابینت، سینک، قفسه، پیشخوان و … بر اساس نظر و رای مشتری ساخته می شود. با قرار دادن باربیکیو آیلند در محوطه حیاط، روف گاردن و …. می توانید جلوه و جذابیتی وصف نشدنی به آن ببخشید. برندهای مختلفی در حوزه تولید انواع باربیکیو آیلند فعالیت می کنند که یکی از آن ها برند یوزتک استیل می باشد. این برند با بکارگیری از آخرین تکنولوژی ها و استانداردهای روزدنیا در تلاش است محصولاتی را تولید نمایند که کاملا منبطق با نیاز و سلیقه مشتری می باشد. برای دیدن نمونه کارهای مختلف از برند یوزتک استیل به بخش نمونه کارها در همین وب سایت مراجعه کنید. 

تناسب متریال با سبک دکوراسیون

برخی از افراد تمایل دارند تا سبک های سنتی را اجرا کنند. اگر نگاهی به فضای داخلی خانه این افراد بیندازید به خوبی متوجه می شوید که اغلب عناصر موجود در این فضا به سبک قدیمی و سنتی طراحی شده است. در احداث باربیکیو نیز این سلیقه دخیل می باشد. شما نمی توانید طرفدار سبک های روستیک و سنتی باشید اما متریالی مانند استیل را انتخاب کنید. زیرا استیل یک آلیاژ براق و صاف است و مناسب سبک های مدرن و امروزی می باشد. آجر، سیمان و سنگ جزو بهترین گزینه برای سبک های قدیمی محسوب می شود. برای طراحی و اجرای باربیکیو باید به سراغ افراد یا شرکت های متخصص در این زمینه بروید. یکی از شرکت هایی که علاوه بر ساخت باربیکیو، مشاوره های لازم را نیز می دهد شرکت یوزتک استیل می باشد.

اصول طراحی باربیکیو

ایجاد سایه بان

باربیکیو مانند یک آشپزخانه روباز اما مستقل است. بهتر است برای در امان ماندن از تابش مستقیم نور خورشید، بارش برف و باران و … از یک سایه بان استفاده کنید. از آنجایی که اغلب افراد ترجیح می دهند اوقات فراغت خود را در فصل تابستان بیرون از منزل بگذرانند باید با استفاده از سایه بان یک امنیت نسبی را برای آن ها به وجود آورید. علاوه بر این استفاده از باربیکیو گازی نیازمند مراقبت و نگهداری بیشتری نسبت به باربیکیو ذغالی است. تابش مستقیم و مداوم نور خورشید بر روی تجهیزات باربیکیو گازی و کپسول گاز مایع می تواند خطرات جبران ناپذیری مانند انفجار کپسول را در پی داشته باشد. به همین دلیل تعبیه سایه بان بر روی چنین دستگاه هایی، ایمنی آن ها را تضمین می کند.

در اصول طراحی باربیکیو می توان سایه بان های مختلفی را درنظر گرفت. به طور مثال برخی از آن ها از جنس پلاستیک فشرده و برخی دیگر از جنس فلز یا کامپوزیت است. انتخاب بهترین متریال را بر عهده شرکت طراحی باربیکیو بسپارید اما بودجه آن را درنظر بگیرید. غالبا سایه بان هایی از جنس کامپوزیت هزینه بیشتری در برخواهند داشت اما از نظر زیبایی و مقاومت در جایگاه خوبی قرار دارند.

مقاومت متریال در برابر عوامل محیطی

در بخش قبل به این موضوع اشاره کردیم که متریال بکار رفته در طراحی باربیکیو باید سازگاری و تناسب زیادی با سبک موردنظر شما داشته باشند. اما نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که متریال باید از نظر مقاومت در برابر عوامل محیطی نیز عملکرد قابل قبولی از خود نشان دهند. به طور مثال توصیه می کنیم از مواد اشتعال زا در طراحی استفاده نکنید. زیرا مشتعل شدن متریالی مانند چوب باعث به خطر انداختن سلامت دستگاه و جان افراد خواهد شد. استفاده از چوب دارای محدودیت های فراوانی است. می توانید از آن در پایه های دستگاه یا میز و صندلی بهره بگیرید. 

خرید انواع باربیکیو با قیمت عالی

کلام آخر !

هر چه ابعاد مکانی که قصد تاسیس باربیکیو در آن را دارید بزرگ تر باشد می توانید از تجهیزات بیشتری مانند کابینت ها، نظم دهنده ها و … استفاده کنید تا ظاهری زیباتر برای آشپزخانه مستقل خود به وجود آورید. اگر طرح و ایده ای در ذهن ندارید می توانید بر روی کمک مشاورین و طراحان شرکت ما حساب کنید. افراد متخصصی که در این تیم فعالیت می کنند دارای تجربه کافی در این زمینه می باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *