استفاده از کباب پز تابشی

طریقه استفاده از کباب پز تابشی چگونه است ؟

در این مطلب قصد داریم به نحوه استفاده از کباب پز تابشی، ویژگی ها، مزایا و انواع آن اشاره کنیم. در کباب پزهای تابشی حرارت از بالا به پایین تابیده می شود و میزان حرارت تولید شده 300 درجه سانتی گراد می باشد. نفوذ این مقدار از حرارت به گوشت و انواع کباب باعث پخت کامل آن ها می شود. با ما همراه باشید تا به بررسی نحوه استفاده از کباب پز تابشی بپردازیم.

خرید انواع باربیکیو با قیمت عالی

کباب پز تابشی چیست ؟

استفاده از کباب پز تابشی باعث می شود تا انواع گوشت و کباب کاملا مغزپخت شوند. مکانیزم عملکردی این کباب پزها به این نحو است که حرارت را از بالا به سمت پایین می تابانند و حرارتی بالغ بر 300 درجه ایجاد می کنند. نفوذ این میزان از حرارت به عمق مواد غذایی از جمله گوشت باعث می شود تا پختی یکدست و یکنواخت داشته باشند. از کباب پزهای تابشی با ابعاد بزرگ در آشپزخانه های صنعتی استفاده می شود. گرمای تولید شده در این دستگاه از تابش اشعه مادون قرمز می باشد.  

طبخ انواع غذا با کباب پز تابشی، آن را خوش طعم و آبدار خواهد کرد.  از قدیم الایام تا کنون پخت غذا با آتش یکی از روش های محبوب در طبخ انواع مواد غذایی بوده است. به همین دلیل انواع کباب پز از جمله کباب پز تابشی، باربیکیو گازی و ذغالی و … طراحی و تولید شدند. قبل از خرید یا استفاده از کباب پز تابشی باید با انواع مختلف آن آشنا باشید.

عوامل موثر بر قیمت انواع باربیکیو

انواع کباب پز تابشی

کباب پز تابشی دستی

برخی از این کباب پزها در مدل دستی طراحی و تولید شده اند که سیخ های کباب بر روی میز دستگاه تعبیه می شوند. فردی که در حال استفاده از کباب پز تابشی می باشد قادر به تنظیم فاصله میز تا مشعل است. سپس می تواند سیخ ها را در فواصل زمانی مشخص بگرداند تا دو طرف آن کاملا پخته شود.

کباب پز تابشی اتوماتیک

برخی از این کباب پزها در مدل دستی طراحی و تولید شده اند که سیخ های کباب بر روی میز دستگاه تعبیه می شوند. فردی که در حال استفاده از کباب پز تابشی می باشد قادر به تنظیم فاصله میز تا مشعل است. سپس می تواند سیخ ها را در فواصل زمانی مشخص بگرداند تا دو طرف آن کاملا پخته شود.

کباب پز تابشی ریلی

کباب پزهای ریلی نوعی از کباب پزهای تابشی محسوب می شوند که به آن کشویی نیز گفته می شود. طراحی این دستگاه به شیوه ای است که شما باید سیخ ها را بر روی سینی قرار دهید. این سینی به شکل ریلی می باشد و در زیر مشعل حرکت می کند. حرارتی که به کباب ها وارد می شود باعث پخت یکنواخت آن ها خواهد شد. به همین دلیل از سوختگی آن ها جلوگیری خواهد شد. پخت غذا با این دستگاه بسیار سریع اتفاق می افتد. به همین دلیل اغلب رستوران ها بزرگ و آشپزخانه های صنعتی از این تجهیزات استفاده می کنند.

کباب پز تابشی سالاماندر

کباب پزهای تابشی سالاماندر به عنوان کباب پزهای چندمنظوره شناخته می شوند. این دستگاه در ظرفیت های متنوع طراحی، تولید و روانه بازار می شود. آشپز می تواند فاصله میان سینی و مشعل را بر اساس نیاز تنظیم کند. این کباب پزها فاقد سیخ هستند و برای گریل کردن انواع استیک، ماهی، برگر و … مناسب اند. کباب پزهای سالاماندر جزو دستگاه های اتوماتیک محسوب می شوند.

مزایای کباب پز تابشی چیست؟

پس از آنکه راجع به نحوه استفاده از کباب پز تابشی و معرفی مدل های مختلف آن پرداختیم نوبت به این می رسد که مزایای آن را مورد بررسی قرار دهیم. برخی از خریداران ترجیح می دهند به جای خرید باربیکیو گازی ذغالی یا باربیکیو آیلند از کباب پزهای تابشی استفاده کنند. این دستگاه دارای مزایای زیادی است. کباب پزهای تابشی به نحوی طراحی شده اند که از ایمنی بسیار بالایی برخوردارند و سبب صرفه جویی در مصرف گاز می شوند. طبخ انواع کباب و گوشت بدون دود و بو انجام می شود.

ساختار این دستگاه بسیار محکم و مقاوم است و از متریال با کیفیت در ساخت استفاده شده است. پخت انواع غذا را به صورت آبدار انجام می دهد و آن را در مدت زمانی کوتاه آماده می کند. رستوران هایی که از تعداد زیادی مشتری برخوردار هستند و باید طبخ غذا را با سرعت زیاد انجام دهند از تجهیزاتی مانند کباب پز تابشی استفاده می کنند.

شیوه کار کباب پز تابشی چگونه است؟

در طبخ غذا با کباب پز تابشی از آجر یا سرامیک های نسوز استفاده می شود. آجر و سرامیک نسوز بر اثر حرارت زیاد داغ می شوند و به این طریق غذا را طبخ می کنند. جذب این حرارت توسط آجز و سرامیک می تواند حرارتی به میزان 900 درجه سانتی گراد ایجاد کند و اشعه مادون قرمز شروع به تابیدن کند.

استفاده از کباب پز تابشی

کلام آخر !

روش های طبخ غذا و دستگاه هایی که بدین منظور طراحی می شوند بسیار متنوع اند. این میزان از تنوع باعث می شود که برخی از مشتریان در هنگام خرید دچار سردرگمی شوند. برای جلوگیری از تردید در هنگام انتخاب، باید ابتدا نیاز، بودجه و سلیقه خود را در نظر بگیرید. برند یوزتک استیل که در زمینه تولید انواع باربیکیو گازی و ذغالی فعالیت می کند به عنوان یک منبع معتبر برای خرید شما محسوب می شود. شما عزیزان می توانید با برقراری ارتباط با پشتیبانی این شرکت، علاوه بر کسب راهنمایی اقدام به خرید دستگاه مورد نظر خود کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *