آموزش تمیز کردن باربیکیو

آشنایی با نکات انتخاب ذغال برای باربیکیو

در این مطلب به بررسی شیوه و آموزش تمیز کردن باربیکیو خواهیم پرداخت. باقی ماندن مواد غذایی بعد از هربار طبخ غذا در باربیکیو گازی و ذغالی می تواند شما را دچار دردسرهای فراوان کند! زیرا این موضوع سبب ایجاد دود و تغییر طعم غذا در طبخ های بعدی خواهد بود. با ما همراه باشید تا به آموزش تمیز کردن باربیکیو بپردازیم.

آموزش تمیز کردن باربیکیو

بهترین روش آموزش تمیز کردن باربیکیو چیست؟ با رسیدن فصل گرما، دوباره شاهد دورهمی های خانوادگی و دوستانه خواهیم بود. تعداد مسافرت ها در این فصل افزایش پیدا می کند و این فرصتی برای تجدید دیدار و خاطره سازی خواهد بود. معمولا غذا در دورهمی ها و مهمانی ها جایگاه ویژه ای دارد و طبق سنت ایرانیان، از انواع کباب در مهمانی ها سرو می شود. به همین دلیل باربیکیو گازی و ذغالی بیشترین کاربرد را خواهند داشت. اما در استفاده از باربیکیو یک مشکل بزرگ وجود دارد که اغلب افراد قادر به حل آن نخواهند بود و آن هم کثیف شدن و عدم توانایی در تمیز کردن این دستگاه است. با آموزش تمیز کردن باربیکیو به شما کمک خواهیم کرد تا این دستگاه خوشمزه را پاکسازی کنید!

زمانی که شما اقدام به خرید باربیکیو گازی ذغالی می کنید و به دفعات زیاد بر روی آن غذا طبخ می کنید باقی مانده مواد غذایی در آن جمع می شود و بعد از هر بار روشن کردن دستگاه، شاهد تولید دود، بوی نامطبوع و تغییر طعم غذا خواهید بود. این امر به دلیل کثیف بودن دستگاه است. مهم نیست شما از چه برندی استفاده می کنید و یا کدام کباب پز، گریل، باربیکیو … را در اختیار دارید. بلکه مهم این است که نحوه تمیز کردن آن را بدانید. این موضوع باعث می شود تا کیفیت پخت غذا بهبود پیدا کند.

ابزارهای مورد نیاز برای تمیز کردن باربیکیو

باربیکیو آیلند یکی از برندهای معتبر در حوزه تولید انواع کباب پز و باربیکیو می باشد که با استفاده از متریال مرغوب تلاش می کند تا دستگاه آلودگی کمتری را به خود جذب کند و پروسه نظافت آن نیز آسان تر شود. شما باید از لوازمی مانند برس گریل، اسفنج زبر، کاردک، مایع ظرفشویی و دستکش استفاده کنید.

برس گریل : برس گریل به شما کمک می کند تا چربی های موجود بر روی سطح باربیکیو را تمیز کنید. اگر این وسیله را در اختیار ندارید می توانید از یک سیم ظرفشویی یا فویل آلومینیومی هم استفاده کنید.

اسفنج زبر: بسیاری از افراد از اسفنج زبر برای تمیز کردن دستگاه استفاده می کنند. زیرا به بخش های ظریف و حساس دستگاه آسیبی وارد نمی کند.

کاردک : هنگامی از کاردک استفاده می شود که چربی زیادی به دستگاه چسبیده باشد. کاردک های مختلفی بدین منظور وجود دارند که انتخاب بهترین نوع آن کار سختی نیست. اگر کاردک مخصوص در اختیار ندارید می توانید از کاردک نقاشی هم استفاده کنید.

دستکش : برخی از نقاط باربیکیو غیر قابل دسترس برای کاردک و اسفنج هستند. به همین دلیل بهتر است دستکش کار را بپوشید و با انگشتان خود اقدام به نظافت کنید. پوشیدن دستکش باعث می شود تا در حین انجام کار دست شما آسیب نبیند.

آموزش تمیز کردن باربیکیو

روش های گوناگون برای تمیز کردن باربیکیو

بخار

جالب است بدانید که استفاده از بخار یک روش بسیار عالی برای زدودن چربی و آلودگی از باربیکیو می باشد. اگر به طور مداوم و روزانه از دستگاه استفاده می کنید بهتر است دو الی سه بار در طول هفته آن را تمیز کنید. پس از طبخ غذا و خاموش کردن دستگاه باید یک روزنامه را به آب آغشته کنید و دستگاه را با آن بپوشانید. سپس درب باربیکیو را ببیندید و اجازه دهید 30 دقیقه به همین حالت بماند. بخاری که از باربیکیو ساطع می شود قادر به زدودن چربی ها خواهد بود.

ماشین ظرفشویی

در آموزش تمیز کردن باربیکیو باید اشاره ای به اهمیت ماشین ظرفشویی نیز داشته باشیم. معمولا باربیکیو دارای چندین سینی است که بعد از هر بار پخت غذا، نیاز به تمیز کردن دارند. ماشین ظرفشویی را روشن کنید و آن را بر روی حالت شستشوی تابه قرار دهید. سپس سینی ها را درون آن بگذارید و بعد از چند دقیقه سینی های تمیز را تحویل بگیرید.

آموزش تمیز کردن باربیکیو

پیاز

جالب است بدانید که پیاز جایگاه ویژه ای در آموزش تمیز کردن باربیکیو دارد. هنگامی که باربیکیو را خاموش می کنید و هنوز مقداری گرما در آن وجود دارد یک پیاز را پاک کنید و به سر چنگال وصل کنید. اکنون آن را بر روی میله هایی که هنوز داغ هستند بمالید تا بخاری که از آن به وجود می آید میله ها را تمیز کند. با انجام این روش، غذاهای گیر کرده به میله ها نیز جدا خواهد شد.

سرکه

سرکه سفید قدرت زیادی در چربی زدایی از سطوح دارد. به همین دلیل بسیاری از خانم ها در امور مربوط به آشپزخانه از آن استفاده می کنند. به منظور بهره مندی از آن برای تمیز کردن باربیکیو باید 500 میلی لیتر را درون یک بطری اسپری بریزید و به همراه 500 میلی لیتر آب ترکیب کنید. محلول به دست آمده را بر روی میله ها و سینی های باربیکیو اسپری کنید و 10 دقیقه منتظر بمانید تا تاثیر خود را بگذارد. سپس بطری را خالی کنید و اکنون با سرکه خالص پر کنید. اسپری کردن سرکه خالص تاثیر چربی زدایی را افزایش می دهد. پس از اسپری کردن سرکه با استفاده از اسکاچ ظرفشویی اقدام به مالیدن میله های باربیکیو کنید.

قهوه

قهوه دارای اسید است. اگر می خواهید لوازم جانبی باربیکیو را تمیز کنید آن ها را جدا کنید و در یک سطل قهوه بخیسانید. با این روش تمام باقی مانده غذاها از روی بخش های مختلف پاکسازی شده و باربیکیو تمیز خواهد شد. در آموزش تمیز کردن باربیکیو، راهکارهای متنوعی ارائه شده که امتحان کردن هر کدام از آن ها نتیجه مطلوبی به دست خواهد داد.

جوش شیرین

عملکرد جوش شیرین مانند سرکه است. مقداری جوش شیرین را بر روی باربیکیو و بخش های مختلف آن بپاشید و مقداری از آن را در آب محلول کنید. با این کار یک خمیر نرم به دست می آید. بعد از چند دقیقه که از پاشیدن جوش شیرین بر روی باربیکیو گذشت، خمیر را بر روی بخش های آلوده بمالید و سپس با استفاده از اسکاچ ظرفشویی یا کاردک تمام بخش ها را تمیز کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *